Juni - Reisverslag uit Perth, Australië van Ron Boomen - WaarBenJij.nu Juni - Reisverslag uit Perth, Australië van Ron Boomen - WaarBenJij.nu

Juni

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

18 Juni 2013 | Australië, Perth

Hoi allemaal,
Zo, we zijn weer drie maanden verder sinds mijn laatste blog. Ja, de tijd ontbreekt een beetje.
Ons bezoek aan Melbourne lijkt alweer een eeuwigheid geleden eind maart. Het weer was zonnig, moet je altijd maar afwachten in Melbourne. We hadden nu alle tijd van de wereld nu we niet voor Daan en Livia hoefden te zorgen. Wat we gedaan hadden: wat slaap inhalen natuurlijk, uit wezen eten in een paar goede restaurants, door de stad gewandeld, biertje gepakt oftewel relaxen! Ja, was leuk.
Daan en Livia ontwikkelen zich ook goed. Bij Livia zijn nu ook de bovenste tandjes doorgekomen dus heeft er nu vier. De vijfde is op komst. Bij Daan nog niets! Zoals eerder gezegd, hij doet het rustig aan.
Ze kunnen nu allebei al heel goed rechtop zitten zonder dat ze na 2 seconden weer omvallen. Livia kon dat eerder dan Daan.
Het buikschuiven is kruipen geworden, bij Livia tenminste. Daan poetst de vloer nog steeds met zijn buikje, commando style. Maar ondanks dat hij nog steeds buikschuift, komt hij toch snel vooruit. Ze kruipen nu door het huis dus we hebben alvast een poortje gekocht voor de trap bij de voordeur zodat ze niet 4 treden naar beneden kukelen. En sinds een paar weken kunnen ze ook al staan in de box. Eerst wilde het nog niet zo lukken maar nu staan ze binnen een paar seconden. Het wachten is op zetten van de stapjes.
En ze racen ook wat af met de speelgoedauto's. Daan had het eerder in de smiezen dan Livia hoe in de flintstones auto te rijden. En als hij in de auto zit gooit hij zijn armen in de lucht en raced door het huis.
Ze beginnen ook steeds meer te brabbelen. De ene dag meer dan de andere. Maar over het algemeen nog niet zo heel veel. Misschien is het omdat ze dagelijks drie talen horen: nederlands, vietnamees en engels. Wordt het allemaal niet makkelijker op!
Nu niet zo lang meer voordat we weer naar NL vliegen, zes weken nog maar. We kijken er al naar uit, niet zozeer de vlucht. Ze zijn nu veel mobieler en kunnen waarschijnlijk al wat stapjes zetten als we vliegen. We moeten nog wat verzinnen om ze stil te houden, suggesties van harte welkom!
Ik heb nog een even een verzoek. Heeft er iemand nog fietsstoeltjes die we kunnen lenen als we in NL zijn? Zou leuk zijn als we met Daan en Livia kunnen gaan fietsen. Nu maar hopen dat het in augustus ook echt zomer is. We hebben ook weer de familie BBQ dus het moet gewoon mooi weer zijn. We kijken er al naar uit om heel de familie weer te zien.
Dit is de link voor de foto's. Veel plezier!

Groetjes, TRDL.

• 18 Juni 2013 - 20:32

Marco:

Als je wilt heb ik 1 fietsstoeltje voor jullie , ik hoor het wel.

• 19 Juni 2013 - 12:07

Luus Van Esch:

Hoi Ron en Thai, wat een leuke foto's en wat groeien ze goed!! Dat zal wat worden straks op de vlucht naar Europa want dan willen ze er natuurlijk vandoor, lekker kruipen maar dat kan nu eenmaal niet. Misschien een klein slaappilletje ? (grapje), ze zullen wel een gedeelte van de reis slapen.

Ik wens jullie een fijne vakantie in Nederland waar wij jullie niet zullen zien, want dan zitten wij aan de Oostkust van de USA. Ik hoop dat jullie ook mooi zomerweer hebben hier, dat is zo wisselvallig hier! De ene dag 32 gr C en 2 dagen later alweer 18 gr C. Gewoon elke 20 gr C is ook goed wat mij betreft.

Veel liefs, de familie van Esch