Fiji vakantie 27-Dec / 10-Jan - Reisverslag uit Perth, Australië van Ron Boomen - WaarBenJij.nu Fiji vakantie 27-Dec / 10-Jan - Reisverslag uit Perth, Australië van Ron Boomen - WaarBenJij.nu

Fiji vakantie 27-Dec / 10-Jan

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

12 Februari 2008 | Australië, Perth

Ja, na een maandje werd het eens tijd om jullie op de hoogte te brengen van mijn vakantie op Fiji. Ik had een paar weken geleden al wat op papier gezet maar dat is op misterieuze wijze verdwenen van mijn beheerpagina. Maar goed, hier volgt mijn relaas van de Fiji vakantie.
De vlucht naar Nadi op Fiji verliep probleemloos. Daarna had ik een aansluitende vlucht naar Taveuni eiland vanwaar ik met een bootje naar mijn eindbestemming gebracht werd. Met de vlucht naar Taveuni begonnen ook de problemen. Het totaal gewicht was namelijk te veel voor het vliegtuigje. Dus toen werd door het Air Pacific grondpersoneel besloten om de baggage van alle passagiers op het vliegveld achter te laten en later diezelfde middag met een andere vlucht over te vliegen. Dat pakte dus wat anders uit; ik heb twee dagen moeten wachten voordat ik mijn tas weer had. En het was “maar” twee dagen omdat het resort herhaaldelijk belde waar mijn bagage bleef. Anders had ik mijn tas nu nog niet gehad.....nou, dat is misschien wat overdreven maar je begrijpt wat ik bedoel.
Mijn verblijf op het eerst adres wat zeer goed bevallen, het was wel very basic. Er logeerde daar maar 12-15 mensen. Ik sliep in een safari tent zonder airco, er waren ook geen warme douches, de stroom kwam van een generator dus er was maar een bepaald aantal uren van de dag stroom beschikbaar en in de directe omgeving van het resort was alleen maar oerwoud. Maar toch zeg ik: het was goed bevallen. Want de primaire reden om daar heen te gaan was om te duiken en ik moet zeggen, de duik sites waren zeer goed. Ik heb daar ieder dag gedoken en omdat ik een camera met een onderwater behuizing heb kon ik ook foto’s maken. Ik heb de beste foto’s op de site gezet.
Dus de routine was: ’s-morgens duiken en ’s-middags wat lamballen op het strand met een biertje of een eindje wandelen op het strand. De maaltijden werden door lokale Fijians klaargemaakt en dat was buitengewoon goed. Na het avondeten om ong. 21:30u ging de generator uit en daarmee ook de lampen. Dan kun je twee dingen doen: naar bed of langer opblijven en verder ouwehoeren met kaarslicht. Omdat je ’s-morgens toch weer om 7:00u eruit moest om te gaan duiken, bleef iedereen niet lang nakletsen. Een uitzondering was oudejaarsavond. Voor die avond moesten we ons verkleden als piraat en ook eten en drinken als een piraat. Was een goede avond/nacht geweest. Dit was ook mijn eerste kava avond. Kava is een lokaal drankje gemaakt van de wortel van de kava plant. Er zit geen alcohol in maar als je veel van dit goedje drinkt, schijnt het toch wat met je doen. Ik had niet zoveel op dus ik heb er niets van gemerkt. Het ziet er ook niet zo smakelijk uit: het is een bruine vloeistof en het ruikt en smaakt naar slootwater. Maar om toch wat aan de Fiji cultuur te doen had ik toch meegedaan met drinken. Gelukkig had ik bier en rum bij de hand om het weg te spoelen.
Ik moet zeggen, het viel niet mee om die morgen te gaan duiken. Ik was één van de laatste die naar bed ging en vond daarom één duik voldoende.
Op 2-jan was het tijd om op te stappen en naar het volgende adres te gaan. De vluchten via Nadi naar Kadavu eiland ging soepel naar Fiji maatstaven (vertraging dus). Maar goed, ik was al blij dat mijn bagage niet zoek was. Eenmaal op Kadavu eiland, werden we van het vliegveld met een bootje naar het resort gevaren. Duurde ongeveer een uur. Je zult je afvragen: waarom pakken ze de auto niet? Antwoord is simpel: er zijn geen wegen op Kadavu. Dus ook in dit resort kon je alleen met de boot of te voet ergens naar toe. Er was ook geen ontvangst voor de mobiel dus dat was ook goed geregeld. Ik zat daar in een vakantie huisje (lokaal heet dit: bure) vijf meter van het strand en met toilet en warme douche dus nogal wat luxer dan mijn eerste adresje. Ik heb in de tweede week niet veel meer gedaan dan de eerste week; lekker relaxed dus. Ook daar hadden ze een paar kava avonden geregeld met muziek van plaatselijke zangers. Nog meer cultuur dus.
Na mijn tweede adres, had ik nog twee nachten geboekt in Nadi op het Viti Levu wat het grootste eiland is. Eigenlijk was één nacht genoeg want er was niet veel te beleven. Ik had verwacht dat Nadi de hoofdstad was omdat daar ook het internationaal vliegveld ligt. Niet dus, de hoofdstad is Suva wat in het zuiden van Viti Levu ligt. Dat was te ver om even op en neer te gaan dus ik heb mijn tijd maar in Nadi doorgebracht. En toen zat mijn vakantie erop. De vlucht naar Perth was allemaal niet zo spannend dus kan ik hierbij mijn verhaal afsluiten. Ik heb wat foto’s en wat filmpjes op de site gezet. Jullie kunnen de foto’s wel in het verhaal passen.
Zo, we zitten alweer halverwege februari. Tis lekker heet hier nu, zo’n 36gr. En het zal de komende week zo heet blijven ook. Vanuit een te heet Perth zeg ik houdoe en tot gauw.

  • 12 Februari 2008 - 10:45

    Frank De Kok:

    Nou dat klinkt allemaal heel relaxed.
    Foto's en de video's zijn leuk.
    Maar kijk uit want je weet wat er vorig jaar met een pijlstaartrog is gebeurd.

    Groetjes uit Nederland in de vroege lente.

  • 12 Februari 2008 - 11:45

    Pieter En Monique:

    nou Ron dat ziet er geweldig uit
    de foto's zijn ook mooi altijd beter
    dan carnaval vieren maar goed dat was ook
    wel gezellig samen met robin naar de punder geweest dat hoort er ook bij
    hier is het nu ook lekker weer het lijkt
    wel lente
    groetjes vanuit Nederland
    tot gauw
    pieter-monique
    robin en niels verhagen

  • 12 Februari 2008 - 21:21

    Jet:

    Hoi Ron,
    Jij maakt het toch wel mee daar. Prachtige beelden. Nu ik je site eenmaal ontdekt heb, kijk ik er regelmatig op en vond het inderdaad lang duren voordat de beloofde update kwam. Dus het was wel een verrassing dat er nu weer een flink verhaal én foto´s én filmpjes opstonden!
    ´Keileuk´ zoals we bij ons zeggen. Tot de volgende keer.
    Groetjes, Jet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Mijn reis naar Australie

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

28 Juli 2013

We zijn er!!

18 Juni 2013

Juni

13 Maart 2013

Update!

20 Januari 2013

En weer terug in Perth!

05 December 2012

Gearriveerd in Liemt!
Ron
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 46353

Voorgaande reizen:

02 September 2005 - 31 December 2020

Mijn reis naar Australie

Landen bezocht: