2007 - Reisverslag uit Perth, Australië van Ron Boomen - WaarBenJij.nu 2007 - Reisverslag uit Perth, Australië van Ron Boomen - WaarBenJij.nu

2007

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

07 Januari 2007 | Australië, Perth

Hi
Zo we zitten ruim een week in 2007. Allemaal nog de beste wensen natuurlijk. Voor veel mensen is dit jaar uitstekend begonnen, met dank aan de postcodeloterij. Niet voor mij helaas. Ik had geen loten.
Australië zit nog in de vakantie periode; deze eindigt de volgende week. Ikzelf ben alweer een week aan het werk. In de twee weken dat ik vrijgenomen had, ben ik naar Koh Phi Phi geweest. Was een mooie vakantie. Veel gedoken want het is daar een duikersparadijs, je ziet veel tropische vissen, schildpadden en als je geluk hebt ook haaien. Alhoewel daar veel mensen anders over denken. Ik had ook een deepdive gemaakt, dan ga je tot 30mtr diep. We hadden daar beneden nog iets leuks gedaan. De instructeur had nl. een rauw ei meegenomen naar beneden. De eidooier blijft door de druk bij elkaar en vormt een balletje. Je kunt dan met je hand de dooier een tik geven waardoor de eidooier zich verplaatst door het water. Je moet natuurlijk niet te hard slaan anders gaat het mis. Ook werd daar op 26 dec de tsunami herdacht. Er was 's-morgens een herdenkingsplechtigheid georganiseerd door de locale bevolking maar ook door toeristen die twee jaar geleden vrienden of familieleden hadden verloren.
Behalve duiken was er het strand waar je heen kon om te zonnen maar dat is niet mijn ding. Je kon ook met een longtail boot naar naburige eilandjes om te snorkelen. Je komt dan op eilandjes met witte stranden en groenblauwe warme zee. Wel even wat anders dan de Noordzee.
Nieuwjaar was rustig in Perth, valt niet veel over te vertellen. In de stad zelf speelden 's-avonds wat bandjes maar om 12 uur is het afgelopen. Er was geen vuurwerk en je mag ook geen alcohol bij je hebben als je over straat loopt. Behoorlijk saai dus. Nee, oudjaar vieren hoef je niet in Perth te doen.
Maar goed, we gaan weer met goede moed het nieuwe jaar in.
Over ruim een maand komen mijn ouders over waar ik zeer naar uitkijk. Ze blijven hier vijf weken, dus genoeg tijd om wat van de stad te zien en van Western Australia. Tis wel een lange reis maar zeker de moeite waard. En het is hier zomer nu dus het verschil in temperatuur is zo'n 35 graden, even wennen dus.
Genoed weer, tot later. Houdoe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Mijn reis naar Australie

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

28 Juli 2013

We zijn er!!

18 Juni 2013

Juni

13 Maart 2013

Update!

20 Januari 2013

En weer terug in Perth!

05 December 2012

Gearriveerd in Liemt!
Ron
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 46256

Voorgaande reizen:

02 September 2005 - 31 December 2020

Mijn reis naar Australie

Landen bezocht: