Mijn ouders op bezoek - Deel 2 - Reisverslag uit Perth, Australië van Ron Boomen - WaarBenJij.nu Mijn ouders op bezoek - Deel 2 - Reisverslag uit Perth, Australië van Ron Boomen - WaarBenJij.nu

Mijn ouders op bezoek - Deel 2

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

13 Maart 2007 | Australië, Perth

Deel 2 inderdaad en ook gelijk het laatste deel. Nog een paar daagjes en mijn ouders gaan weer naar Liemt. Ze doen nog een paar andere steden zoals Kuala Lumpur en Amsterdam. Tsja, het blijven wereldreizigers, hè.
In de afgelopen twee weken zijn we voornamelijk in de buurt van Perth gebleven. Zo hebben we de fairy tale pinguins gezien op Pinguin Island bij Rockingham, even ten zuiden van Perth. Het was die dag geen best weer, helaas. Het was winderig en koud. Maar de pinguins waren de moeite waard. Ze waren niet zo groot, zo'n 30cm, maar wel grappig.
Zondag 4 maart zijn we nog een dagje wezen fietsen. We hadden een rondje gefietst, voornamelijk langs de Swan River naar Fremantle en weer terug. 's-Morgens was het nog niet te heet, dus mooi weer om te fietsen. Dat werd 's-middags wel wat anders. Toen was het afzien geblazen, het was ook ruim boven de 30gr. Dus na 52km te hebben gefiest hadden mijn vader en moeder het wel voort gezien. Ze waren blij dat ze de fiets konden inleveren. Maar het was een goede oefening voor de zomer, moet je maar denken.
De volgende dag stond er wat anders spannends op het programma nl. een rondje Perth in een helicopter! Dit ging toch wel wat sneller dan met de fiets. De vlucht duurde 15min, de heli vloog via Perth naar de Fremantle kust. en via de kust weer naar de plek waar we opgestegen waren. Toch een hele belevenis voor mijn ouders. Ikzelf had al enkele keren in een heli gevlogen maar het was toch leuk om nu een keer Perth en Fremantle van boven te zien.
En toen zat mijn vakantie erop. Ja, ook in Australië moet ik af en toe werken. Maar mijn volgende vakantie staat alweer vast; op 28 juni vlieg ik weer naar NL voor een 3-weekse vakantie.
Afgelopen weekend zijn we nog naar de musical 'Fiddler on the roof' geweest a.k.a. 'Anatevka' met de beroemde Topol in de hoofdrol. Was heel leuk, wel een lange zit maar zeer de moeite waard.
Ons laatste tripje was afgelopen zondag naar New Norcia, het enige Monastic dorpje in Australië. Dit dorpje wordt volledig gerund door monniken. De gebouwen die in het dorp stonden waren kerken, een abdij een aantal meisjes- en jongensscholen die nu leeg stonden. De toer met gids die we hebben gedaan door het dorpje en de gebouwen was toch zeer interessant.
Ja, zoals gezegd stappen vader en moeder vrijdag om 16:30u op het vliegtuig. Dan zit hun 5-weekse vakantie in Ozzie er weer op. Ze hebben het goed naar hun zin gehad, veel gezien en in ieder geval ook goed weer gehad. Af en toe een beetje te goed, boven de 40gr is inderdaad wat overdreven. Maar ja, alles is beter dan het nederlandse weer op het moment.
Vanuit een zonnig en lekker warm Australië groet ik jullie. Houdoe.

  • 13 Maart 2007 - 15:52

    Boompjes Beilen:

    Ha Ron
    Wat gezellig dat je ouders geweest zijn, heb je ook vakantie gehad.Zo hebben ze er een idee van hoe jij leeft in ozzie-land.
    Leuk dat je eind juni weer naar Nederland komt, als je wil ben je hier altijd welkom, maar je zult naar zoveel mensen toe gaan. Kijk maar we zien wel.
    Groetjes van ons uit Beilen
    ps wij zijn bezig in de tuin, wordt een jarenplan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Mijn reis naar Australie

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

28 Juli 2013

We zijn er!!

18 Juni 2013

Juni

13 Maart 2013

Update!

20 Januari 2013

En weer terug in Perth!

05 December 2012

Gearriveerd in Liemt!
Ron
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 46434

Voorgaande reizen:

02 September 2005 - 31 December 2020

Mijn reis naar Australie

Landen bezocht: