Mijn ouders op bezoek - Deel 1 - Reisverslag uit Perth, Australië van Ron Boomen - WaarBenJij.nu Mijn ouders op bezoek - Deel 1 - Reisverslag uit Perth, Australië van Ron Boomen - WaarBenJij.nu

Mijn ouders op bezoek - Deel 1

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

28 Februari 2007 | Australië, Perth

Zo, even een update van de afgelopen weken. Op Zo 11-Feb kwamen mijn ouders aan op Perth Airport. De vlucht was goed verlopen, het vliegtuig was zelfs een kwartier te vroeg. Die dag hebben we niet meer zoveel gedaan, een beetje de jetlag wegwerken. Ook moesten ze nog even wennen aan het weer (beetje warmer), dat de auto's links rijden, de engels taal, de stad (Perth is een een beetje groter dan Liemt). Eerste tripje was naar Fremantle. Dit is een stadje net buiten Perth, gelegen aan de zee. Wat culturele dingen gedaan zoals museums bezocht, gebouwen bekeken. Ook nog nederlandse geschiedenis gezien met name de wrakstukken van de Batavia die voor de kust gezonken is.
De tweede trip was naar Rottnest Eiland. Dit vakantie-eilandje ligt enkele kilometers uit de kust van Perth, dus daar ben je zo. Vanuit Perth hadden we de ferry genomen naar Fremantle en zo naar Rottnest. Duurde ruim twee uur dus valt mee. We zijn drie dagen daar geweest, 14 t/m 16 Feb. Rottnest is een natuurreservaat dus alles is gericht op de natuur en de bescherming daarvan. Je kan daar als toerist alleen maar rondfietsen wat we ook gedaan hadden. Verder heb ik daar nog een keer gedoken en natuurlijk de nodige biertjes gedronken (mijn ouders ook hoor), tis vakantie per slot van rekening. We hebben ook nog de locale dieren op de foto gezet, Quokka genaamd (zie foto). Ze zijn niet bepaald schuw, ze eten bijna uit je hand.
Na terug te zijn gekomen van Rottnest stond Kings Park op het programma de zondag 18-Feb. Aldaar hadden we wat rondgelopen maar het was nogal heet dus de rest van de middag hebben we maar wat gepicknickt en lui geweest.
Afgelopen zondag zijn we teruggekomen van een 6-daagse toer door het zuid-westen van Western-Australia. Eerste plaats die we aandeden was Albany aan de zuidkust, zo'n 400 km van Perth. Leuk plaatsje om een paar dagen door te brengen.
Na Albany zijn we doorgereden naar Manjimup waar we drie dagen zijn gebleven. Onderweg de tree top walk gedaan bij Walpole.
Manjimup was ook leuk op de vliegen na dan. Die waren nogal groot en hinderlijk. Je zit daar midden in de Karri-bossen. Karri's zijn bomen die wel 60mtr hoog kunnen worden. Dus weer veel in de natuur gewandeld. Tis daar ook een beetje een wijnstreek dus daar hebben we ook van geproefd. De laatste plaats die we bezocht hadden is Busselton. Daar hebben ze een pier gebouwd van 2km lang. Deze pier kun je alleen te voet aflopen. Aan het einde van de pier kun je koraal en vissen zien op 8mtr diepte. Vooral het koraal was indrukwekkend om te zien.
Totaal was de trip een kleine 1500km.
Nou, weer genoeg. Houdoe.

• 28 Februari 2007 - 12:29

Pieter- Monique:

nou ron zo te horen hebben
    jullie genoten,en je ouders hebben het ook leuk
    gehad. wel veel gezien.dus
    ze kunnen er weer tegen
    hebben ze weer praat sof als ze terug zijn in liempde

groetjes pieter-monique en
    robin verhagen

• 28 Februari 2007 - 15:31

Fam Van Der Made:

Hoi daar ginder.
    Leuke reis hebben jullie tot nu toe gehad.
    Nog een paar weekjes genieten en dan kunnen jullie weer in het natte NL komen. Ria ,je hebt mooie bruine voeten,de rest zien we niet op de foto.(grapje)Veel plezier en tot half maart Jolanda

• 08 Maart 2007 - 20:22

Ad Van Oirschot:

Hello Down Under,

Heb van Jolanda je webadres gekregen en zit nu in Ulitown het verslag en fotos te bekijken.Ik zie dat jullie het naar je zin hebben maar wat een grote ratten hebben ze daar!! Die "rattevangers" zijn niet bang, met open schoentjes!?
    Nog veel plezier, groet aan Ron en een goede terugreis gewenst.

Tot de negentiende?

Groet,