Back down under - Reisverslag uit Perth, Australië van Ron Boomen - WaarBenJij.nu Back down under - Reisverslag uit Perth, Australië van Ron Boomen - WaarBenJij.nu

Back down under

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

15 Juli 2006 | Australië, Perth

Zo, we zijn weer terug in Perth na een nogal lange reis. Eigenlijk had ik een dag later moeten vliegen, maar goed dat weet je van tevoren ook niet. Het zit nl. zo: Jullie wisten al dat Joyce zwanger was en dat ik mijn verblijf in NL daar ook op gepland had. De baby kon afgelopen weekend ieder moment komen. En precies toen ik 's-maandags onderweg was naar Schiphol werd Iris geboren! Dus ik ben oom geworden van een prachtig nichtje. Ik had om kunnen draaien en het vliegtuig kunnen missen maar dat heb ik toch maar niet gedaan. Ik heb ze nog wel aan de telefoon kunnen horen huilen dus ik heb er toch iets van meegekregen. En Marc heeft al wat foto's doorgestuurd dus ik weet nu ook hoe ze eruit ziet. Mooie baby hoor! En als ik over een aantal maanden weer thuis kom, dan kan ik ze in het echt zien en ook vasthouden. Heb ik nog wat om naar uit te kijken.
Goed, verder met de reis. Ik had een stop in HongKong van 14 uur. Wat ga je doen als je zo'n lange stop hebt? Precies, je gaat de stad in. Ik ben twee jaar geleden op mijn China trip, ook al eens in HongKong geweest. Er is niet echt veranderd: nog steeds irritante mensen die je winkels in proberen te praten. Ik heb wat rondgekeken op HongKong Island en ben toen naar Lantau Island gegaan om de Big Buddha te gaan bekijken. Het schijnt de grootste Buddha van de wereld te zijn en ja, hij is inderdaad erg groot. Daarna ben ik nog even op Kowloon geweest om wat te eten en om de Light Symphony aan het water te zien: aan beide kanten van de rivier klinkt muziek en de wolkenkrabbers hebben ingebouwde lichtjes die op maat van de muziek aan en uit gaan. Op de gebouwen staan ook lasers die het geheel nog spectaculairder maken. Was mooi om te zien. Toen weer terug naar het vliegveld om een tweede nacht in het vliegtuig door te brengen. Maar goed dat ik een paar slaappillen meegenomen had anders had ik helemaal niet geslapen.
Dus 's-morgensvroeg kwam ik weer aan in Perth met een flinke jetlag. Ik heb die dag niet veel meer gedaan als spullen uitgepakt en geslapen.
Na twee dagen gewerkt te hebben is het weer tijd om naar een platform te vliegen. A.s. zondag 16 Juli vlieg ik naar Darwin om daar voor een week naar een platform te gaan. Dit platform ligt ongeveer 2,5 uur vliegen met de helicopter uit de kust van Darwin. Daar is het 1,5uur later dan hier. Maar dat is niet zoveel, dus daar zal ik niet zoveel last van hebben.
Nou, jullie horen wel weer van mij als ik terug ben in Perth. Dus tot gauw. Houdoe.

  • 15 Juli 2006 - 13:27

    Tonnie En Esmiralda:

    Hoi Ron,

    Proficiat met je nichtje Iris (leuke naam trouwens!). We hadden al van de trotse opa en oma gehoord dat je nichtje was geboren. Eindelijk een keer een meisje in de familie, dat is toch ook een keer wat anders. Gelukkig ben je weer veilig geland, dat is toch iedere keer weer het belangrijkst. Maar je hebt in Nederland toch ook wel een paar leuke dingen meegepikt, zoals het voetbal, de barbeque en onze verjaardag. Als je het niet erg vindt, gaan wij nog even van onze zomervakantie genieten. Werk ze !!

    Groetjes,
    Tonnie en Esmiralda

  • 18 Juli 2006 - 14:01

    Marc En Joyce:

    Ha die Ron,
    Leuk om te lezen over onze Iris. Heel erg jammer dat ze net niet meer op tijd was om 'haar' ome Ron nog te zien, maar we zullen haar de komende tijd veel over je vertellen, zodat ze je over een paar maanden zeker herkent!!!!
    Onze kleine meid is vandaag 1 week en 1 dag oud en ze doet het erg goed. We zullen je binnenkort een filmpje sturen!!! Dat was het weer voor nu...

    Groetjes,
    Marc, Joyce en een kusje van Iris!

  • 25 Juli 2006 - 02:53

    Luus:

    hoi ron gefeliciteerd dat je oom bent geworden! En fijn dat je weer safe in Perth bent. Wij zijn op 15 juli aangekomen in LA en kwamen daar Daan weer tegen die via Miami was gegaan. Na Hollywood, Universal Studios, Desert Hot Springs, Lake Havasu City, Sedona, Grand Canyon en Lake Powell, zitten we nu in Cortez Colorado. Kijk maar eens op de kaart. Hier is het aangenaam na dagen van meer dan 40 gr C. We gaan nu kaarten, groetjes van ons

  • 07 Augustus 2006 - 11:50

    Wendy Straatman:

    gefeliciteerd.

    ik vond hong kong toch wel een ervaring.

    ik ben nu ook weer terug in nederland/ het was echt super

    groetjes wendy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Mijn reis naar Australie

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

28 Juli 2013

We zijn er!!

18 Juni 2013

Juni

13 Maart 2013

Update!

20 Januari 2013

En weer terug in Perth!

05 December 2012

Gearriveerd in Liemt!
Ron
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 46249

Voorgaande reizen:

02 September 2005 - 31 December 2020

Mijn reis naar Australie

Landen bezocht: