Terug van NL en Japan, op weg naar Yallingup - Reisverslag uit Perth, Australië van Ron Boomen - WaarBenJij.nu Terug van NL en Japan, op weg naar Yallingup - Reisverslag uit Perth, Australië van Ron Boomen - WaarBenJij.nu

Terug van NL en Japan, op weg naar Yallingup

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

19 Oktober 2010 | Australië, Perth

Hoi allemaal,
Ik dacht, ik zal maar eens verhaaltje schrijven. Ik ben alleen thuis, Thai is naar een conferentie in Yallingup (dit ligt in het zuid-westen aan zee). Deze conferentie duurt tot en met woensdag, ik ga zelf woensdagmiddag daar naar toe. We blijven een lang weekend in het zuid-westen, donderdag nog in Yallingup en dan tot en met zondag gaan we naar een vakantiehuisje in de Stirling ranges (dit is een bergketen en ligt een uur rijden boven Albany). Deze vakantiehuisje zijn van Nederlands koppel en hebben allemaal een Nederlands interieur. Ze hebben ook een windmolen nagebouwd die ook operationeel is. Dit is de website als jullie geinteresseerd zijn: www.thelily.com.au.
Drie weken geleden zijn we naar Japan geweest. Ik moest daar voor het werk naartoe om een training te geven. Thai wilde ook graag mee omdat ze daar ook nog niet was geweest. We waren daar maar een weekje geweest maar dat was genoeg om wat van Japan te zien. We zijn in Kyoto geweest met de bullettrain, dat is de hogesnelheidstrein daar. We zijn daar twee dagen geweest maar toen moest ik terug naar Tokyo om daar de training te geven. Er nogal wat te doen in Tokyo, hele drukke stad. We zijn ook nog een dag naar sumo-worstelen geweest. Sumo-worstelen doen ze maar een paar keer per jaar dus we hadden geluk dat we dit konden meemaken. Ik zal nog wat foto's en filmpjes op de picassa site zetten. Een sumo-wedstrijd duurt ongeveer tien minuten, het worstelen zelf duurt ongeveer drie minuten. Het kan zelfs al binnen een minuut gedaan zijn. Het grootste deel van de tien minuten gaat op in ceremonieel gebeuren. De twee sumo's prepareren zichzelf, gaan de ring in, klappen in hun handen, hurken neer, kijken elkaar aan en gaan dan weer terug naar hun hoek. Dit doen ze ongeveer drie keer. Als dit achter de rug gooien ze eindelijk hun gewicht in de strijd en gaan vechten. Was een leuk dagje uit, had ik niet willen missen.
Verder zijn we daar nog wezen uit eten wat ook een avontuur op zich is. Je hebt daar restaurants waar ze weinig tot geen engels spreken en alleen japanse menu's hebben. En als ze geen plaatjes op de menu's hebben, zie dan maar een iets te bestellen wat je graag wil hebben. Bier bestellen is nog niet zo moeilijk en als de buren iets eten wat er lekker uitziet dan wijs je daar maar naar. Ik moet zeggen dat we goed gegeten hebben maar het is wel prijzig.
Nou tis bijna twaalf uur hier. De groeten en tot de volgende.
Ron.

  • 18 Oktober 2010 - 20:45

    Ton Van Esch:

    je hebt het maar zwaar down under.
    Leuk dat jullie samen Japan bekeken hebben.
    Luus & ik hebben eind aug een weekje gewandeld in Ierland fantastisch mooie omgeving en gelukkig lekker weer (20deg)
    Hier stond vanmorgen het eerste ijs weer op de auto! Dus niet te veel klagen daar down under
    Groetjes Ton

  • 19 Oktober 2010 - 08:06

    Andre V Oirschot:

    Groot gelijk,
    Meemaken wat je meemaken kunt. Wij konden het vroeger niet. gr. oom andre en tante sjan.

  • 19 Oktober 2010 - 17:16

    Luus:

    Hoi Ron en Thai ik sluit me aan bij de woorden van Ton. Voor ons werkt de link op picassa niet, kun je ons daarvoor machtigen/uitnodigen of uitnodigen, weet ik hoe dat heet?? groetjes Luus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Mijn reis naar Australie

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

28 Juli 2013

We zijn er!!

18 Juni 2013

Juni

13 Maart 2013

Update!

20 Januari 2013

En weer terug in Perth!

05 December 2012

Gearriveerd in Liemt!
Ron
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 46219

Voorgaande reizen:

02 September 2005 - 31 December 2020

Mijn reis naar Australie

Landen bezocht: