April update - Reisverslag uit Perth, Australië van Ron Boomen - WaarBenJij.nu April update - Reisverslag uit Perth, Australië van Ron Boomen - WaarBenJij.nu

April update

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

13 April 2008 | Australië, Perth

Goodday
Weer een update vanuit Ozzie. Der is weer vanalles gebeurt in de afgelopen anderhalve maand. Ik zal beginnen met het belangrijkste nieuws: ik ben jarig geweest op 11 april!! Iedereen bedankt voor de (e-)kaarten, emails en sms-jes. Fijn dat jullie nog aan me gedacht hebben. Vrijdagavond waren met een aantal collega’s een paar pilsjes wezen drinken. We hadden twee dingen te vieren: een (nederlandse) collega had ontslag genomen en gaat een maand of drie rondtoeren door Australië. Hij hoopt over drie maanden aan te komen in Melbourne. Tweede reden was natuurlijk mijn verjaardag. Genoeg redenen om een keer goed door te zakken, wat we ook gedaan hadden. Om mijn verjaardag nog langer te vieren ben ik gisterenavond met Angela naar een exclusief restaurant geweest. Dit restaurant is gevestigd op de hoogste verdieping (33e) van een flatgebouw. Het mooie is dat dit restaurant ook ronddraait dus je krijgt een 360gr zicht van Perth. Het eten was ook zeer goed dus al met al een leuke avond.
Ander nieuws. Vandaag waren we met drie 4WD auto’s een toerrit wezen rijden. In Perth kun je boekjes kopen met 4WD toerritten die op eigen gelegenheid kunt rijden. De rit die wij hadden gedaan was een rit door de duinen en ook een stuk over het strand. Vanwege het mulle zand vereist het wel wat stuurmanskunst (ahum) en beheersing van het rechtervoetje. Ook de banden moeten op halve spanning gebracht worden van wat ze normaal zijn, anders kom je snel vast te zitten. Was een leuke dag, we hadden ook nog een paar uurtjes op het strand doorgebracht. Het was vandaag 30gr geweest dus niet gek voor herfst temperatuurtje.
Vorige week zondag werd het laatste muziek festival gehouden in Perth. Ben ik ook geweest; de bekendste groepen die optraden waren Smashing Pumpkins, Queen of the Stone age en ook Duran Duran. Jawel, de pretty boys van de jaren tachtig waren er ook. Ze waren uiteraard niet meer zo pretty als twintig jaar geleden maar ik moet zeggen, het optreden was zeer goed geweest.
Nu we het toch over festivals hebben; half maart was er in Fremantle het Blues & Roots festival. Daar traden veel blues groepen op maar ook artiesten die niets met blues te maken zoals good old Don Mclean en Sinead O’Connor. Leuke dag, met mooi weer en uiteraard met wat biertjes erbij.
Ik had geloof ik nog niet verteld dat ik een Tai Chi en meditatie cursus heb gedaan. Dat werd in een Buddhist Tempel georganiseerd die een eindje verder op in mijn straat zit. Die is nu afgelopen maar daar ben ik met Angela zes weken naar toe geweest. Iedereen weet wel wat Tai Chi is: langzame bewegingen maken waarbij je goed op je ademhaling moet letten. Bij de juiste beweging inademen en uitademen. Ook meditatie heeft alles met je ademhaling te maken. Je zit stil en denkt nergens aan behalve aan je ademhaling, en dat gedurende twintig minuten of langer als je daar zin in hebt. Valt niet mee moet ik zeggen. Ik vond Tai Chi leuker, je bent tenminste bezig. Maar goed, dat is nu afgelopen. Misschien dat ik nog wat ga doen met Tai Chi maar dat zie ik nog wel.
Wat staat er verder nog op het programma voor de komende maanden? Nou, ik vlieg op 10 mei naar India, om precies te zijn naar Pune. Dit ligt vlakbij bij Mumbai. Ik ga daar naar toe voor een afname test van een project. Ik zit daar vier weken dus ik hoop dat ik tijd heb om daar wat rond te kijken. Maar dat zal wel goed komen.
Ik ga ook mijn duikers rescue nivo halen. Dat zal begin mei gebeuren als het goed is.
En ik geloof dat ik in augustus al geboekt ben om op Martijn en Stefan op te passen, wat ik natuurlijk heel graag zal doen. Martijn en Stefan, verzin maar eens iets waar we naar toe kunnen gaan!
Nou luitjes, dat was ie weer. Ik moet nu naar Radio1 via internet gaan luisteren om te horen dat PSV weer voor de zoveelste keer kampioen wordt!! See you later.
Ron.

  • 13 April 2008 - 17:02

    Erik Van Den Boomen:

    Helaas, helaas, helaas PSV (nog) geen lands kampioen. Alle festiviteiten kunnen nog (voor een week) de kast in.
    Heel EIndhoven was er vandaag klaar voor.
    Jammer dus.
    Dadelijk maar eens even op t.v kijken hoe ze " gebrast" hebben, vlgs de radio heeft Gomes een " FOUTJE" gemaakt.
    Je verhaal is erg leuk, evenals de foto's maar welke dame op de foto is nu Angela ???
    Martijn en Stefan zijn begonnen met bedenken wat jij in augustus met ze kan gaan doen. Het is dan zowel in Eindhoven als Liempde kermis, dus een bezoekje daaraan is nooit verkeerd.
    gr en tot hoors!!

  • 13 April 2008 - 19:45

    Marc En Joyce:

    Leuk om weer wat van je te mogen lezen. Zo te zien verveel je je nog zeker niet. Ook wij zijn benieuwd wie op de foto nou Angela is......?!!
    Enneh...we hoorden dat je in augustus zo'n drie weken hier bent: je kleine nichtje zou ook wel graag met haar oom iets leuks gaan doen haha!!!
    Greetz from ROOI!!!

  • 13 April 2008 - 20:10

    Fam.van Oorschot:

    Hier in huis is de sfeer op dit moment niet wat je noemt optimaal. We hadden ons allemaal zo verheugd op het kampioensschap van PSV maar helaas, FC Twente was in top vorm, en we mochten tevreden zijn met een gelijkspel ( 1-1)
    Volgende week of misschien a.s woensdag (als ajax gelijk speelt) kunnen we alsnog het kampioenschap vieren.
    Verder is het fijn om te lezen dat het goed met je gaat.
    Hier gaat alles zijn gangetje, en is er weinig te melden.Ook bij de buurt gaat alles zijn gang.
    Inmiddels heeft Wildie het bestuur verlaten, en heeft Mark zijn plaats ingenomen. Afgelopen zondag hebben we een succcesvolle vlooienmarkt gehouden, en binnenkort is het kamp in zicht.
    Volgend jaar september bestaat de buurtvereniging 35 jaar, waarschijnlijk gaan we in het najaar aan de voorbereidingen beginnen.(misschien kun je er voor zorgen dat je dan in Nederland bent, altijd leuk )
    Nou Ron, leuk om weer eens wat van je te horen, en tot ziens!!

    Job Marit Meike Bart en LIan

  • 15 April 2008 - 08:30

    Fam. Vd Laar:

    Hoi Ron

    Nog gefeliciteerd met de verjaardag.
    Alles goed daar? Zo te zien wel.
    Je hebt al veel van het land en de omgeving gezien. Hier op Hezelaar gaat alles gewoon zijn gangetje.Tim fanatiek aan het voetballen en Tessa zit op volleybal.

    Groetjes Ad Esther, Tessa en Tim

  • 16 April 2008 - 16:58

    Martijn V.d.boomen:

    hallo oompie vet coole jeeps
    Groeten martijn

  • 16 April 2008 - 17:57

    Jolanda Lavrijssen:

    Hoi Ron.
    Nog Proficiat met je verjaardag.
    Beter laat dan nooit toch!
    Ik ben met ons mam een bbq aan het organiseren voor fam. van Oirschot bij ons.
    Dit zal zaterdag 9 aug. zijn als alles goed gaat.
    Heb je ook zin om te komen? Ik hoop het wel.
    Groetjes ik zie je van de zomer wel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Mijn reis naar Australie

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

28 Juli 2013

We zijn er!!

18 Juni 2013

Juni

13 Maart 2013

Update!

20 Januari 2013

En weer terug in Perth!

05 December 2012

Gearriveerd in Liemt!
Ron
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 46353

Voorgaande reizen:

02 September 2005 - 31 December 2020

Mijn reis naar Australie

Landen bezocht: