Tijd voor een nieuws email - Reisverslag uit Perth, Australië van Ron Boomen - WaarBenJij.nu Tijd voor een nieuws email - Reisverslag uit Perth, Australië van Ron Boomen - WaarBenJij.nu

Tijd voor een nieuws email

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

25 November 2007 | Australië, Perth

Zo, hoe is het met jullie allemaal? Nou Luus, er gebeurt nog steeds wat in Australië. Tis inderdaad te lang geleden dat ik van me heb laten horen. Bedankt voor het "zetje" dat ik nodig had om weer iets te schrijven.
Ik zag dat de laatste update vanuit Taiwan was in Aug. Ik zal proberen om drie maanden samen te vatten in deze nieuws email.
De eerste week van Sept heb ik in Christchurch, New Zealand doorgebracht. Angela had daar een congres over diabeticie, dus ik ben meegegaan voor een weekje vakantie. Was goed bevallen. Het weer was ook goed, het was wel koud (het vroor een paar nachten!) maar het had niet geregent. Daarna ben ik een weekje in Geelong geweest om een training te geven.
In oktober is Angela ingehuisd in der eigen appartement niet zo ver van mijn appartement vandaan. Daarvoor had ze een paar maanden bij mij gewoond om te overbruggen. Ook heeft Honeywell mijn permenant residency aanvraag gestart. Dat moet binnen een paar maanden rond zijn. Dit "permanent" residency is geldig voor vijf jaar waarvan je drie jaar in Australië moet hebben gewoond. Dus zo permanent is het ook weer niet.
Ik ben ook voor het eerst op een yoga avond geweest. (ja, je probeert wat hé) Ik ben sindsdien niet meer geweest maar dit wil niet zeggen dat ik niet meer ga. Ik had er toch wel wat aan gehad. Ook was in oktober een kennis (Paul) overgekomen vanuit Melbourne. Of beter gezegd, hij en zijn vrouw hebben een rondje Australië gedaan van een kleine drie maanden. Ze waren een weekje gebleven in Perth en hadden ook nog de Redbull airrace gezien begin deze maand.
Het laatste nieuws hier is dat John Howard en zijn kabinet na 11,5 jaar naar huis is gestuurd. Voor degenen die het niet weten; John Howard was de premier. Nu is Kevin Rudd de binnenkort te benoemen premier.
Nu echt iets vers van de pers: ik heb vandaag mijn advanced open water ticket gehaald. Ik moest nog twee duiken doen en dat heb ik vandaag dus gedaan. Advanced open water is het tweede nivo van het Padi duik programma.
Ok, genoeg weer voor even. Het zal nu geen drie maanden duren dus tot gauw.
Laat maar eens weten wat er allemaal in NL gebeurt of beter gezegd in Liemt en omstreken. Houdoe.

  • 25 November 2007 - 12:32

    Erik:

    Goed gedaan die Yoga! Heb je toch maar mooi je duikdiploma mee gehaald.

  • 26 November 2007 - 12:45

    Ad En Esther :

    Hoi Ron,

    Leuk om weer iets van je te horen,zoals ik begijp gaat alles daar zij gangetje.
    Hier op Hezelaar is ook geen schokkend nieuws te beleven. Gelukkig maar.
    De kinderen hebben het druk met Sinterklaas. Tim is ook aan het zwemmen,alleen niet met zijn duikbrevet maar met zijn B diploma.

    Groetjes Ad, Esther< Tessa en Tim.

  • 08 December 2007 - 10:14

    Jet:

    Hoi Ron,

    Het werd inderdaad weer eens tijd dat je wat schreef. Met belangstelling check ik regelmatig deze site. Het is ook niet niks, een neef die helemaal ´downunder´ woont. Het is al jaren een wens van Geert en mij om Australië eens te bezoeken. Het lijkt ons echt prachtig daar. Behalve dat ik jouw stukjes graag lees heb ik ook al vele prachtige boeken gelezen die zich in Australie afspelen. Over een paar jaar gaan onze kiendjes waarschijnlijk niet meer mee op vakantie en dan krijgen wij de kans om te gaan ´backpacken´ in de outback. Dus Ron, van mij mag je er nog wel 5 jaar zitten. Dan zien we mekaar misschien nog eens!

    Nog iets anders politieks: ik heb begrepen dat de zanger van Midnight Oil minister is geworden. Dat wordt een swingende nieuwe regering daar!

    Groetjes en wellicht tot ziens! Jet (Harriët van ome André)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Mijn reis naar Australie

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

28 Juli 2013

We zijn er!!

18 Juni 2013

Juni

13 Maart 2013

Update!

20 Januari 2013

En weer terug in Perth!

05 December 2012

Gearriveerd in Liemt!
Ron
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 46246

Voorgaande reizen:

02 September 2005 - 31 December 2020

Mijn reis naar Australie

Landen bezocht: