Nee, ik was het niet vergeten... - Reisverslag uit Perth, Australië van Ron Boomen - WaarBenJij.nu Nee, ik was het niet vergeten... - Reisverslag uit Perth, Australië van Ron Boomen - WaarBenJij.nu

Nee, ik was het niet vergeten...

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

30 September 2008 | Australië, Perth

Zo, tis alweer bijna october. Alweer een maand lente hier. Ik zag in mijn vorige weblog dat we toen nog in een euforie stemming waren over het nederlands elftal maar dat was vlug afgelopen later in de week. Niet meer over hebben dus.
Ik zag in mijn agenda dat ik die week erna nog in Darwin was geweest. Ik kan me nog herinneren dat het daar heerlijk weer was. Maar na een weekje kon weer terug naar regenachtig Perth. Maar dat was maar voor een weekje want de tweede week van juli zat ik alweer in Melbourne. Maar goed, dat is niet meer de moeite om over te praten.
Waar ik nog wel even op terug wil komen is mijn vakantie in Singapore en Nederland. Singapore was heel leuk geweest. Samen met Fam. van Esch hebben we veel van Singapore gezien. Het was weer een tijd geleden dat ik er geweest was en dan veranderd er toch veel. Gebouwen die verdwenen zijn en vervangen zijn door nog grotere wolkenkrabbers. Ze zijn daar ook een soort schiereiland aan het bouwen met hotels, restaurants en casino’s. Weer een reden om over een paar jaar weer een bezoek te brengen. Ook nieuw is het reuzenrad. In navolging van Londen heeft Singapore ook een reuzenrad gebouwd maar uiteraard moest de Singapore versie hoger, groter en beter worden. En dat is ie ook geworden: 195mtr hoog, alle cabines hebben airconditioning en zijn bijna helemaal van glas dus je kan overal naar toe kijken. Luus van Esch had de kaartjes al weken vantevoren geboekt omdat de kans groot was dat het heel erg druk zou worden en dat het uitverkocht zou zijn. Maar dat was toch niet het geval; sterker nog, we waren de enigen in het reuzenrad. O nee, er stapte nog iemand in de cabine na ons. Maar al met al een leuk uitstapje. Daarna hebben we nog wat andere plekken bezocht in Singapore: wat musea, een boottochtje over de rivier en goede restaurants natuurlijk. Na drie dagen was het voorbij en kon ik verder doorreizen naar Nederland.
De drie weken in NL waren ook zeer goed bevallen. Het weer was minder. Vorig jaar was ik in juli teruggegaan naar NL, toen was het weer al niet veel. Ik dacht, laat ik nu in augustus gaan misschien heb ik dan beter weer.Ik had beter kunnen weten, weer veel bewolking met af en toe een bui. Volgend jaar misschien september proberen...
Ik heb in NL een paar leuke feestjes gehad. Allereerst het 25/50/100 jarig feestje van Ton en Luus van Esch in de eerste week. Was goed geregeld, genoeg eten en drinken. Ook waren er nog een enkele collega’s uit Den Bosch, altijd leuk om weer bij te buurten.
De dag daarna was er de familie BBQ. En met familie bedoel ik: alle ooms, tantes, neven en nichten van de van Oirschot kant. Ik zie ze niet iedere dag dus het was weer leuk om alle gezichten weer eens te zien en bij te buurten. Maar goed, alles was aanwezig voor een leuke BBQ: een koelkast vol met bier, een tafel vol met eten en een loods vol met mensen. Kan dus nie kapot. Aan het eind van de avond waren de koelkast en tafel leeg maar de mensen niet bepaald. We hadden ook nog de BBQ voor volgend jaar doorgesproken. De kogel is door de kerk: iedereen komt naar Perth! Ja, Australia is toch het BBQ land nr 1. Alles is geregeld: Ome Leo zorgt voor het vliegtuig (misschien dat hij zelf de piloot is, hangt ervan af of zijn vliegbrevet op tijd geregeld kan worden), ik zal wat stapelbedden op de kop tikken en een paar kangoeroes slachten en we zijn er helemaal klaar voor! Inderdaad, het was een leuke middag/avond geweest. Jolanda en de rest van de familie Lavrijssen en familie van de Made, jullie hadden het prima geregeld en ik vond het zeer leuk dat ik er ook bij kon zijn. Ik zou zeggen: volgend jaar maar weer maar dat is voor mij makkelijk praten natuurlijk.
Na de BBQ had ik nog een feestje meer bij Tonnie en Esmiralda, ja het hield niet op de dag. Nog een paar uurtjes gezellig gebuurt maar toen was het welletjes geweest. Ja, ik ben ook geen 18 meer hè.
Het voorlaatste weekend dat ik nog in NL was zijn we met onze familie nog in Drenthe geweest op zo’n Landal Greenparks. Het hele weekend geen drup regen gehad dus dat was goed gepland van mijn ouders. Van alles gedaan op het park maar ook daarbuiten. Ik heb bijvoorbeeld de hunebedden weer eens gezien. Niet veel veranderd moet ik zeggen. Tsja, der is ook wel iets voor nodig om die keien opzij te schuiven. Ook dit weekendje had ik niet willen missen. Daarna door voor mijn jaarlijkse bezoekje aan Ad en Mirjam. Ook dit was weer een leuk weerzien. Ook mijn eerste ervaring met de Wii. Jesse en Tom probeerden mij in 1 minuut uit te leggen hoe je het moest spelen en daarna wilden ze natuurlijk tegen mij spelen. Konden ze tenminste winnen, wat ze ook redelijk makkelijk afging. Na enkele leuke dagen in Drenthe weer terug naar Brabant.
En toen waren de drie weken al weer bijna om, tijd om terug te gaan naar Perth. Maar natuurlijk niet voordat we nog een laatste pilsjes gepakt hadden in Liemt op de laatste vrijdag.
’s-Maandags de 25ste Augustus mocht ik weer op het vliegtuig stappen. Helaas, mijn bezoekje aan NL was weer over.
Zo nu nog even wat over de laatste weken hier in Perth. Ik zal het niet te lang meer maken. Het belangrijkste nieuws is toch wel dat ik op 11 September mijn Australische permanent verblijfsvergunning heb gekregen. Nu kan onbeperkt in Australie blijven als ik dat zou willen. Daar zal niet iedereen gelukkig mee zijn als ik dat zou doen. Maar goed, de optie is er.
Nou het verhaal is lang genoeg. Tsja, ik moest ook drie maanden samenvatten dus dat kost wat tekst. Nou de foto’s komen er nog aan dus vergeet niet om nog een keer op mijn site te kijken. Houdoe en de groeten,
Ron.

• 30 September 2008 - 16:32

Luus:

Hoi Ron,

leuk weer iets van je te horen! Vergeet niet je foto van de Night Safari erop te zetten, die vond ik ontzettend leuk.
    Hier is de herfst begonnen, onze ballonvlucht was gisteren afgezegd vanwege het slechte weer.Nu misschien op 15 november, rare tijd van het jaar vind ik.
    De groeten van de familie van Esch

• 04 Oktober 2008 - 13:50

Jolanda Lavrijssen:

Hoi Ron
    Ik zou best naar de BBQ willen komen, maar ga niet met het vliegtuig als ons pap de piloot is!
    Haha, maar een kangaroe-biefstukje zal best lekker zijn. Ik vond het leuk dat je er was,heb je alleen niet veel gesproken wat jammer is.
    Groetjes en succes daar ginder.
    Jolanda

• 15 Oktober 2008 - 15:07

Jet:

Leuke foto´s Ron. Ook die van de BBQ. Ik had er nog niets van gezien, dus wel mooi dat ik ze nou hier tegen kwam. Ik vertrouw blind op ome Leo. Als hij zegt dat het goed komt, dan komt het goed. En als we gaan, dan gaan we met zijn allen! Dus laat de kooltjes maar gloeien.

Die ene zwarte foto begrijp ik niet zo goed. Wil je daarmee zeggen dat het ook ooit nacht wordt in Singapore? Of toch iets anders?
    Groetjes, Jet