Off-shore op de FSO - Reisverslag uit Dili, Oost Timor van Ron Boomen - WaarBenJij.nu Off-shore op de FSO - Reisverslag uit Dili, Oost Timor van Ron Boomen - WaarBenJij.nu

Off-shore op de FSO

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

28 Februari 2008 | Oost Timor, Dili

Hoi,
Zoals je misschien al aan het vlaggetje kunt zien ben ik in niet in Australie maar in East-Timor. Of beter gezegd, ergens in de Timor zee tussen Australie en East-Timor. Ik zit op het moment off-shore op een FSO. FSO staat voor Floating Storage and Off-loading facility. Zoek maar eens op internet met de woorden: ConocoPhillips Bayu Undan, kijken wat eruit rolt. Ik ben mhier sinds afgelopen maandag. De FSO is eigenlijk een schip waar ze een fabriekje op gebouwd hebben. Vanaf de FSO worden tankers geladen met bijv. LPG. Vandaag is er een tanker langszij gekomen en wordt nu geladen met LPG wat ongeveer een volle dag duurt. Ik geloof dat er zoiets van 45.000m3 in kan. Ik kan hiervan helaas geen foto's op de site zetten omdat foto-camera’s hier verboden zijn, zoals eigenlijk op alle sites. Ik werk hier aan een aanpassing in de systemen die Honeywell geleverd heeft. Niet zo bijzonder spannend.
Het leven op de FSO is ook niet spannend. Tis voornamelijk werken, eten, slapen en wat ontspanning zoals TV kijken, internetten, boek lezen enz. Je werkt ong. 12 uur per dag; van 6:30 tot 18:30, maar ik leg er meestal om 17:00 de pannen op. Das lang genoeg.
Je moet hier ook uitkijken dat je niet teveel eet en drinkt. Want het is allemaal gratis. En je weet het, als voor niks is… Buiten het ontbijt, lunch en avondeten is er morning and afternoon tea zoals ze dat hier noemen. Oftewel nog meer eten. Als je hier alles eet wat ze opscheppen, kunnen ze je de helicopter in rollen! O ja, ze hebben een gym hier waar je wat kan afvallen.
Er zijn trouwens geen alcoholische dranken hier, ten strengste verboden.
Volgende week maandag vlieg ik eerst per helicopter van de FSO naar Dili. Van Dili naar Darwin in een klein vliegtuigje en daarna terug naar Perth in een wat groter vliegtuig. Je bent wel de hele dag onderweg om weer thuis te zijn. En maandag is nog wel een feestdag; foundation day of zoiets.
Nou dat was ie weer. Houdoe.
Ron.

  • 28 Februari 2008 - 10:50

    Erik:

    Ron, je maakt wat mee daar down under! Gelukkig voor jou dat het niet spannender is, want in Oost-Timor rommelde het wel een beetje.
    Maar maandag weer 'thuis' en dan weer ready to salsa?

    Hou je taai.
    Groeten,
    Erik.

  • 14 Maart 2008 - 19:10

    Martijn V.d.boomen:

    HOI OOMPIE HOE GAAT HET DAAR IN DAT VERRE LAND DAT HELEMAAL AAN DE ANDERE KANT VAN DE WERELD LIGT (AUSTRALIE)?
    EN HEB JE NOG EEN VETCOOLE ONDERWATERWERELD GEZIEN, VOLGENS MIJ WEL, EN IK WIL NOG IETS VRAGEN HOE WARM IS HET WATER DAAR EIGENLIJK, EN WANNEER KOM JE NAAR HUIS IN NEDERLAND? O ja en heb jij die filmpjes met jouw eigen camera gemaakt?

    Groeten van Martijn uit holland.

  • 05 April 2008 - 19:03

    Stefan:

    hallo hoe gaat het in het verre land australie?
    Wij zijn nu bij opa en oma ons rapport laten zien
    Als je terug komt in augustus hebben we weer een rapport gehad en ga ik naar groep 6.
    wij hebben als jij in nederland bent nog vakantie, wil je op donderdag 14 augustus dan op Martijn en mij passen, want mama en papa moeten dan weer werken.

    alvast gefeliciteerd met je verjaardag en een fijne dag.

    Groetjes van Stefan Martijn Erik en Helma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oost Timor, Dili

Mijn reis naar Australie

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

28 Juli 2013

We zijn er!!

18 Juni 2013

Juni

13 Maart 2013

Update!

20 Januari 2013

En weer terug in Perth!

05 December 2012

Gearriveerd in Liemt!
Ron
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 46216

Voorgaande reizen:

02 September 2005 - 31 December 2020

Mijn reis naar Australie

Landen bezocht: