Een half jaar in Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Ron Boomen - WaarBenJij.nu Een half jaar in Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Ron Boomen - WaarBenJij.nu

Een half jaar in Perth

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

17 Maart 2006 | Australië, Perth

We zitten alweer halfweg maart. Ik ben nu een half jaar in Perth. Tis redelijk snel voorbij gegaan en ik moet zeggen dat het goed bevallen is. Het hier nu herfst maar de temperatuur klimt toch nog boven de 30gr. Dan is het in NL maar afzien met de sneeuw, vorst en zo.
Wat is er allemaal gebeurt in de afgelopen twee weken? In ieder geval is hier geen carnaval geweest. Ik had er wel even nog aan gedacht maar als je er niet bij bent mis je het ook niet.
Wat dan wel? Op zondag 5 maart was er in Fremantle een bier festival georganiseerd. En als fervente bierdrinker moet je daar natuurlijk bij zijn. In de Fremantle Oval waren verchillende tenten opgezet waar je bieren kon proeven. Je mocht er 10 gratis proeven en als je favoriete bier er niet bij zat kon je in de grote tent een pint bestellen van de andere 80 bieren! Ik heb ze niet allemaal geprobeert maar toch een goede poging gewaagd.
Verder heb ik vorige week een bootshow bezocht in Hillaries aan zee. Niet dat ik van plan ben om een bootje te kopen, maar het was wel aardig om te zien wat er allemaal te koop is. In Liemt heb je niet veel aan een motorboot of een jacht. Maar hier tegen de zee leeft dit veel meer.
Over een week heb ik een weekje vrijgenomen. In deze week was het U2 concert (28-mrt) in Adelaide en de GP Formule1 in Melbourne (2-apr). Dus ik had het allemaal mooi gepland in één week. Maar ja, nu is het U2 concert uitgesteld. Dus nu heb ik mijn reisplannen veranderd. Ik ga eerst met de Indian Pacific naar Sydney, dit is een drie-daagse treinreis. Ik verblijf daar vier dagen en vlieg op zondagmorgen naar Melbourne om daar de GP te bekijken. En dan 's-avonds weer terug naar Perth.
Dat was ie weer. Tot de volgende keer..

  • 17 Maart 2006 - 12:49

    Luus Van Esch:

    dat klopt ja, U2 heeft de tour onderbroken vanwege ziekte in de familie van een van de bandleden. Wij wensen je een fijne week vakantie! Leuk om met de trein de reizen. Hartelijke groeten uit een koud Nederland.
    Ton en Luus

  • 17 Maart 2006 - 12:54

    Pieter En Monique:

    nou ron zo te horen heb je het echt naar je zin,en onderneem je genoeg.
    maar dat wisten wij al wij vonden het heel leuk dat je even langs bent geweest, toen je weer in nederland was het was wel raar om je op de bank te zien zitten maar dat was ook weer snel gewoon,leuk dat je mijn verjaardag mee kon pikken en dat je wat mensen hebt terug gezien.nu de bouw is in werking gezet.en de eerste steen kan geplaatst worden.
    tot zover de vorderingen.

    groetjes pieter-monique
    en robin verhagen

  • 21 Maart 2006 - 09:11

    Boompjes Beilen:

    Ha Ron
    Wat we nu weer lezen in de krant een zware cycloon over de Noord-oost kust van australie, ben je daar weg of waar zit je nu?
    Heb je er iets van meegekregen of viel het wel mee?
    Leuk dat je hier komt in Juni/july, wij zijn klaar voor het WK.Lekker buiten onder het overdekte terras, met koelkast en tv aansluiting en warmtelampen, als het weer toelaat zijn we daar te vinden.
    Oh ja wij gaan naar Lanzarote van 1 t/m 8 juni
    Groetjes Ad en Mirjam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Mijn reis naar Australie

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

28 Juli 2013

We zijn er!!

18 Juni 2013

Juni

13 Maart 2013

Update!

20 Januari 2013

En weer terug in Perth!

05 December 2012

Gearriveerd in Liemt!
Ron
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 46262

Voorgaande reizen:

02 September 2005 - 31 December 2020

Mijn reis naar Australie

Landen bezocht: