Nog een weekje werken..... - Reisverslag uit Perth, Australië van Ron Boomen - WaarBenJij.nu Nog een weekje werken..... - Reisverslag uit Perth, Australië van Ron Boomen - WaarBenJij.nu

Nog een weekje werken.....

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

16 December 2005 | Australië, Perth

Zo, allemaal een goeie sinterklaas gehad? Mooi zo, dan kunnen we naar kerstmis toe want dat vieren ze wel hier. Het voordeel hier is dat je wel twee dagen vrij bent met kerstmis. Als een feestdag in het weekend valt krijg je de daarop volgende werkdag vrij. Jazeker, ook met nieuwjaar! Dus tussen kerst en nieuwjaar hoef ik maar drie dagen vrij te nemen voor een hele week en een dag vrij.
Ik hoop wel dat het weer wat beter wordt hier. Afgelopen twee weken is het nogal bewolkt geweest, af en toe wat regen met 20 graden. Veel te koud voor de tijd van het jaar!
Het Rock-It concert was goed. Leuke bands, vooral Foo Fighters en Oasis speelden goed. De biervoorziening was toch beter geregeld dan bij het vorige concert. Dus dat was weer een meevaller.
Vorige week vrijdag 9-dec hadden we de Honeywell christmas party in het Burswood Casino. Na een aperatiefje werd er een diner geserveerd (veel kwaliteit, weinig kwantiteit). Dus de honger hebben maar gestild met veel bier. Je moet toch wat! Was toch een leuke avond. We zijn daarna nog het casino in geweest. Om 02:00u moest ik echter naar huis omdat om 04:00u de taxi voor de deur stond. Die vrijdag was er nl. een storing opgetreden in ons systeem op een FSPO voor de kust bij Karatha.
Voor degenen die niet weten wat een FPSO is: een FPSO is een schip dat gas en olie oppompt vanuit de zeebodem, dit opslaat en doorpompt naar het vaste land. De foto's geven een beter beeld van de FPSO.
Het was nog een hele trip daar naartoe. Eerst met het vliegtuig van Perth naar Karatha, dan met een 6-persoons vliegtuigje naar Barrow Island en vandaar met een helicopter naar de FPSO. Het voordeel was wel dat ik weer helemaal nuchter was bij aankomst. Nadat de storing was verholpen kon ik op maandag weer terugvliegen naar Perth. Achteraf gezien toch wel een leuk tripje.
Maar ik moet nu dringend naar het Belgium beer café om met wat collega's een paar biertjes te gaan drinken. Tot volgende week.

• 16 December 2005 - 13:30

Melianne:

Hallo Ron
    Iedere keer als ik een mailtje krijg lees ik met veel plezier wat je allemaal onderneemt. Ik hoop dat je een hele fijne vakantie krijgt en wij van de Oude Postbaan wensen jou een fijne kerst

groetjes

• 18 December 2005 - 10:57

Fam. Verhagen:

hoi ron bij ons gaat het zijn gangetje het weer heeft zijn winters karakter. Wat mag je daar genieten van dingen die wij niet mee zouden maken
    en dan nog mooi weer in vergelijking met hier.
    Was dat wel leuk uit de kroeg komen en na twee uur weer uit je bed moeten komen.Het zijn
    leuke foto's die je mee gestuurd hebt groetjes vanuit de heuvelstraat Pieter monique en robin.

• 20 December 2005 - 19:59

Esmiralda:

Hoi Ron,

Wat een rare kerstdagen zullen dat voor je worden, kerst in de zomer. Lijkt me echt heel erg raar. Afgelopen zaterdag hebben we de lampionnenoptocht en de kerstmarkt van de buurtvereniging gehad. Was weer supergeslaagd. Er waren leuke kraampjes en hele leuke spelletjes voor de kinderen. En je mocht met de kerstman op de foto (ik moest me inhouden). Was echt weer helemaal top. Jade en Jurre hebben ervan genoten. Gisteren is het gips van Jade's been verwijderd. Het is nog even wennen. Ze loopt nog met krukken, maar ze gaat heel snel vooruit. Voor de kerst kan ze alweer een heel eind lopen, dus hopelijk kunnen we nu allemaal GEZOND 2006 in. Wij wensen je hele fijne kerstdagen en een fantastische jaarwisseling. Hebben ze in Australië ook nog bepaalde gewoontes of tradities met kerst en nieuwjaar? We hebben je een kerstkaart gestuurd. Wie weet ontvang je hem pas na nieuwjaar, maar hij komt er aan. Een superfantastisch, gelukkig, geweldig en vooral gezond 2006 gewenst namens ons allemaal !!!
    Groetjes,
    Tonnie, Esmiralda, Jade en Jurre