Wat brengt het nieuwe jaar 2006??? - Reisverslag uit Perth, Australië van Ron Boomen - WaarBenJij.nu Wat brengt het nieuwe jaar 2006??? - Reisverslag uit Perth, Australië van Ron Boomen - WaarBenJij.nu

Wat brengt het nieuwe jaar 2006???

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

04 Januari 2006 | Australië, Perth

Zo, we zijn heelhuids in 2006 belandt. Niet dat dit zo'n opgave was alhoewel de morgen van 1-jan niet zo helder was. Maar dat zullen wel meer mensen gezegd hebben.
Maar goed, de feestdagen zijn weer voorbij en ik ben alweer aan het werk.
Afgelopen week heb ik dus in Melbourne doorgebracht. Was erg leuk moet ik zeggen. De kerst, althans kerstavond, had ik gevierd met mijn oud-collega, zijn vrouw en zijn familie. Was gezellig geweest en ik heb er ook nog een kadootje aan over gehouden! De rest van de week heb ik in zijn auto (een oude Holden uit de zeventiger jaren, zie foto) rondgereden. Ik heb zo de staat Victoria kunnen verkennen. Niet heel Victoria natuurlijk want dan heb je een aantal weken meer nodig.
Dinsdag 27-dec was ik een drie-daagse rit begonnen. De eerste dag ben ik van Melbourne naar Princetown gereden en daar overnacht. Princetown is vlakbij de twaalf apostelen. Dit zijn rotsformaties die door de erosie van zee en wind eilandjes zijn geworden. Echter om de zoveel jaar dondert er één om, dus nu zijn het er nog meer zeven of zo. Maar ja, om nu de naam te veranderen gaat een beetje ver. Denk maar aan de briefkaarten die verandert moeten worden!
Dit was het eerste deel van de Great Ocean Road route wat volgens de Australische toeristenbond één van de mooiste routes van Australië is. En ik moet zeggen dat het een hele mooie route is langs de kust. Ik heb wat foto's op de site gezet. De tweede dag ben ik via Warrnambool naar Hall's Gap gereden. Was een prachtige route, je rijdt nl. door de het 'Grampians National Park'. De laatste dag van de rit op naar Ballarat en Souvereign Hill waar ze een dorpje uit 1850 nagebouwd hebben. Op die plaats hebben ze nl. het eerste goud gevonden in Australië. Was leuk om er doorheen te lopen. Er liepen ook verklede mensen rond en er reden rijtuigen rond uit die tijd. Een beetje Boeremêrt kun je zeggen, alleen een beetje groter opgezet.
De laatste dag van de vakantie ben ik in de 'Dandenongs Ranges' geweest. Dit is ook weer een Nationaal park met ook weer prachtige wegen door de bergen. Van de Dandenongs naar Marysville en via Warburton weer terug naar Melbourne.
En toen was de vakantie alweer afgelopen dus weer terug naar Perth om daar nieuwjaar te vieren. Het feestje in de Oyster bar aan het strand was prima bevallen. De wereld beroemde DJ José Padilla draaide zijn plaatjes daar. Ik kende hem eerlijk gezegd niet. Maar goed, de avond was toch leuk. Vuurwerk heb ik niet gezien daar aan het strand. In de stad werd wel vuurwerk afgestoken maar daar zaten we iets te ver vanaf. Het schijnt dat op Australia Day 26-jan, het vuurwerk nog meer en groter is dan met nieuwjaar. Dus ik heb nog iets tegoed.
Dan om mijn vraag bovenaan te beantwoorden: Zoals het er nu naar uit ziet zal ik waarschijnlijk in juni naar NL vliegen. Daar zijn een aantal redenen voor: Joyce moet dan van haar eerste kindje bevallen, bestuursfeestje, WK voetballen, al 9 maanden in Oz, hier winter daar zomer.
Dan de hamvraag of ik nog langer blijf, is voor mij ook nog een vraag. Maar ik heb nog een aantal maanden om hier een antwoord op te vinden.
Maar ik houd jullie op de hoogte.
Talk to you later.

  • 04 Januari 2006 - 10:56

    Tonnie En Esmiralda:

    Hoi Ron,

    Voor jou natuurlijk ook de allerbeste wensen voor 2006 !!!! Wat bedoel je met de opmerking "ik heb er ook nog een kadootje aan over gehouden". Is dit letterlijk of figuurlijk bedoeld?

    Prachtige foto's heb je gemaakt zeg. Echt gaaf.

    Wat superleuk dat je in juni naar Nederland komt. We zijn wel heel erg benieuwd of je uiteindelijk weer echt terugkomt of dat je toch daar blijft.

    Groetjes,
    Tonnie en Esmiralda

  • 05 Januari 2006 - 18:15

    Ad En Esther Vd Laar:

    Allereerst Ron de beste wensen voor het nieuwe jaar.Alles gaat daar prima zoals ik elke keer kan lezen. Het is wel leuk dat we zo elke keer op de hoogte worden gehouden. Oud en nieuw is weer voorbij. We waren wel een beetje vroeg thuis want Tessa was ziek geworden. Verder gaat hier op Hezelaar alles zijn gangetje, gelukkig maar.

    Groetjes Ad, Esther, Tessa en Tim van de Laar

  • 05 Januari 2006 - 18:32

    Marc En Joyce:

    Zo te lezen heb je een leuke en mooie vakantie gehad daar rondom Melbourne. De foto's zijn echt heel mooi! Binky kickt op de skippies kan je in juni er eentje meenemen, dit als cadeautje voor de kleine... :).
    Ik hoop echt dat je dan nog hier bent als Joyce gaat bevallen. Zoiets kan je helaas niet plannen, op goed geluk dan maar..

    Ik hoop dat je op de hamvraag of je daarblijft of niet voordat het jaar om is een antwoord ontdekt hebt!

    Veel groetjes van Marc en Joyce en een poot van Binky...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Mijn reis naar Australie

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

28 Juli 2013

We zijn er!!

18 Juni 2013

Juni

13 Maart 2013

Update!

20 Januari 2013

En weer terug in Perth!

05 December 2012

Gearriveerd in Liemt!
Ron
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 46255

Voorgaande reizen:

02 September 2005 - 31 December 2020

Mijn reis naar Australie

Landen bezocht: