Bruiloft is alweer achter de rug. - Reisverslag uit Perth, Australië van Ron Boomen - WaarBenJij.nu Bruiloft is alweer achter de rug. - Reisverslag uit Perth, Australië van Ron Boomen - WaarBenJij.nu

Bruiloft is alweer achter de rug.

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

13 Juni 2011 | Australië, Perth

Hallo,
Zo, na een drukke tijd hebben we het normale leven weer opgepakt. We zijn alweer twee weken aan het werk na vier weken vrijaf. Nou ja vrijaf, we hadden nogal wat om handen in de afgelopen vier weken. Maar de drukke tijd gaat eigenlijk veel verder terug met het oog op het regelen van de bruiloft. Ik zal niets nieuws vertellen als ik zeg dat er veel tijd en moeite in gestoken moet worden om het allemaal goed op de rails te krijgen. We hadden een half jaar om alles voor elkaar te krijgen wat niet echt lang is. Hier plannen ze een bruiloft een jaar tot anderhalf jaar vantevoren. We hadden het geluk dat we de grote dag op een zondag gepland hadden. Omdat dit niet een populaire dag is om te trouwen waren de meeste dingen nog beschikbaar zoals het restaurant, de trouwauto, de kerk enz.
Het regelen van de kerk en priester was ook nog een heel gedoe. Kijk, als je in Liemt trouwt is het allemaal vrij eenvoudig: je hoeft geen keuze uit het ruime aanbod van kerken want der is maar 1 en de priester krijg je zo erbij. Hier moesten we eerst op zoek naar een geschikte katholieke kerk. Toen we die uiteindelijk gevonden hadden kwamen we erachter dat er geen priester bij hoorde en dat we een maand hadden om een geschikte priester te zoeken! Dat was de eerste tegenvaller. Maar goed, we hadden toch een priester kunnen vinden die op die datum beschikbaar was en die ons ook in die kerk wilde trouwen, mooi!. Echter, toen we de priester voor de eerste keer ontmoetten, vertelde hij ons wat we voor de bruiloft allemaal moesten doen. Allereerst moesten we een 1-dags cursus volgen genaamd "Together forever" waar men uitlegde wat het huwelijk inhield, hoe je met elkaar om moet gaan en meer van dat soort dingen. Daarna hebben we de priester nog zes keer gezien om te praten over het huwelijk, het huwelijkboekje en ook om de papieren in order te maken. In tegenstelling tot wat in NL gedaan wordt, worden hier de wettelijke papieren door de priester geregeld en in de kerk getekend en niet op het gemeentehuis. En het laatste onderdeel van het spirituele gebeuren moet nog komen! Over een jaar hebben nog een bijeenkomst genaamd "Together in harmonie" waar we ongetwijfeld gaan praten over wat er in een jaar huwlijk allemaal voorgevallen is. Ik kijk er al naar uit!
En dit was was nog maar 1 onderdeel van alles. Maar goed, we hebben het toch allemaal voor elkaar gekregen. En toen kwam de dag dat de familie arriveerde in Perth; ruim een week voor de bruiloft. Ze waren mooi op tijd om de vrijgezellenavond mee te maken, die was nl. de dag erna. Ja, de vrijgezellenavond was goed verlopen; we hadden een pub crawl gedaan. We waren in totaal in drie pubs geweest, ik geloof dat iedereen een zeer goede avond had gehad. Verder geen details want zoals het gezegde gaat: wat op de vrijgezellenavond gebeurt, blijft op de vrijgezellenavond.
Ja, en dan de huwelijksdag zelf. De dag begon al goed met een mooi zonnetje aan de hemel en een lekker temperatuurtje. Mei is de laatste maand van de herfst hier dus het kon alle kanten op met het weer.
's-Morgens had ik zelf niet zo veel om handen, het merendeel was wat zenuwachtig rondlopen en zorgen dat ik mijn pak op tijd aanhad. Voor Thai was het wat meer stressvol met make-up, haar, trouwjurk enz. Maar toen ik haar voor het eerst zag die dag voor het altaar in de kerk, was het allemaal de moeite waard geweest. Ze zag er fantastisch uit maar dat kunnen jullie op de foto’s wel zien.
Na de mis zijn we met de fotograaf foto’s gaan maken op een paar plekken in Perth. Na de fotosessie was het tijd om te feesten. Om ongeveer kwart over zes kwamen we aan bij het Matilda Bay restaurant waar de gasten ons hartelijk verwelkomden. We hadden nog even tijd tot het diner om met de gasten te babbelen (pre-dinner drinks) en ook nog even met mensen in NL te skypen zolang de verbinding het toeliet tenminste. De avond zelf was goed verlopen, samen met de 50 gasten hebben we er een leuk feestje van gemaakt. Na de pre-dinner drinks kon iedereen aanschuiven voor een 3-gangen diner. En wat ook gebruikelijk hier, is dat er een aantal toespraken gehouden worden door de ceremoniemeester, de familie van de bruid, de familie van de bruidegom en ook door de bruid en bruidegom zelf. Een levensloop zoals op de bruiloften van mijn vrienden, was er hier niet bij. Had toch niet veel nut want Liemts kunnen ze hier toch niet verstaan! Na de toespraken mochten we als vers echtpaar de openingsdans doen. Als ervaren ballroom danser had ik hier geen enkel probleem mee! Haha, ik denk dat jullie wel beter weten. Nee, we hadden een eenvoudige dans ingestudeerd en het ging allemaal harstikke goed. Vraag maar na aan mijn familie! Daarna was het nog dansen, drinken, buurten ...
Maar om twaalf uur ging de tap dicht. Wij waren zelf al wat eerder vertrokken zoals men dat hier betaamd.

Helaas laten de foto’s wat lang op zich wachten want de fotograaf heeft het nogal druk maar hopelijk zijn ze over een paar weken beschikbaar. De foto’s die ik online heb gezet, hebben we zelf gemaakt. Hier is de link: https://picasaweb.google.com/RvdBowman/BruiloftTR?authkey=Gv1sRgCOiVuvCSkMj_LA&feat=directlink

We hebben over de hele dag ook nogal wat video filmpjes gemaakt. Ik zal kijken of ik ze online kan zetten. Zo niet, dan zullen jullie moeten wachten tot we weer in NL zijn.

Thai en ik willen graag iedereen van harte bedanken die aan ons gedacht heeft; in welke vorm dan ook. We hebben veel kaartjes gehad (te veel om iedereen te vernoemen), een dvd met videoboodschappen van mijn vrienden en zelfs een bloemetje uit NL (bedankt Ton en Luus).

Het is een beetje een lang verhaal geworden maar ik hoop dat jullie het toch met plezier hebben gelezen.

Groetjes van het kersverse echtpaar.

  • 13 Juni 2011 - 14:46

    Boompjes Beilen:

    Hoi Ron en Thai,

    Mooie foto`s,kunnen we op afstand toch een beetje meegenieten.
    Ron ik heb je nog nooit zoveel zien lachen!!
    Dat zegt genoeg...
    Wij wensen jullie heel veel geluk samen

    Ad, Mirjam, Jesse en Tom

  • 13 Juni 2011 - 16:31

    Familie Van Vechel:

    Hoi Ron en Thai,

    Supermooie foto's van een supermooi paar! Aan de foto's te zien was het een prachtige dag. Jammer dat we er gezien de afstand niet bij konden zijn, maar zo beleven we de dag toch nog een beetje mee. Heel veel gezondheid en geluk gewenst!

    Tonnie, Esmiralda, Jade en Jurre

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Mijn reis naar Australie

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

28 Juli 2013

We zijn er!!

18 Juni 2013

Juni

13 Maart 2013

Update!

20 Januari 2013

En weer terug in Perth!

05 December 2012

Gearriveerd in Liemt!
Ron
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 631
Totaal aantal bezoekers 46183

Voorgaande reizen:

02 September 2005 - 31 December 2020

Mijn reis naar Australie

Landen bezocht: