Vakantie zit er bijna op - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Ron Boomen - WaarBenJij.nu Vakantie zit er bijna op - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Ron Boomen - WaarBenJij.nu

Vakantie zit er bijna op

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

05 Januari 2011 | Vietnam, Hanoi

Hallo Allemaal,
Alweer een berichtje?? Jazeker.
Zoals in het vorige berichtje al gemeld zitten we nu in Saigon Vietnam. De vakantie is leuk geweest, het weer in Vietnam is wat minder; bewolkt en zo, vandaag regent het zelfs. Maar de temperatuur is nog steeds boven de 25gr en gezien het feit dat het hier winter is, zijn dzt toch aangename temperaturen. Een week in Saigon is leuk maar het moet niet langer zijn. Het verkeer is een chaos en ook veel herrie op straat, ook is het niet overal even schoon en hygienisch. Maar het eten is goed hier, veel lokaal voedsel gehad, Thai weet natuurlijk wat te bestellen.
Ook de 4 dagen in Siem Reap, Cambodia waren heel goed bevallen. We hebben natuurlijk de toeristische trekpleisters bezocht zoals de beroemde tempels Angkor Wat en Angkor Thom. Maar de wat kleinere tempels waren zeer de moeite waard. We hadden voor 2,5 dag een lokale gids ingehuurd dus we hebben het maximale gezien in de tijd dat we daar waren. Hebben veel foto's gemaakt, ik zal als ik terug een selectie op de picassa site zetten. Ook hadden we een halve dag fietsen gehuurd om wat rond te fietsen in Siem Reap. Het was niet te heet, zo'n 27gr. Als je in de lokale dorpjes komt zie je vanalles, wegen zijn nog onverhard en kinderen die nog op straat spelen en niet achter de xbox of playstation zitten. Hebben ze natuurlijk ook geen geld voor, maar toch. Als je een foto van ze gemaakt hebt vinden ze het geweldig om de foto terug te zien op de camera; ze lachen zich rot. Ook sprong er een jongen van een jaar of 7 op de pakkendrager van mijn fiets om een paar honderd meter mee te rijden!
Nu nog 2 dagen in Saigon en dan weer terug naar Perth. Lekker het weekend om wat rond het huis te doen en weer wennen aan het feit dat je weer naar het werk moet volgende week. Ok, ik ga me omkleden om naar een lokaal restaurant te gaan voor een Vietnamees diner. Tot gauw.
Groetjes Ron.

• 05 Januari 2011 - 18:22

Familie Van Esch:

Hoi Ron en Thai, leuk he zo'n vakantie in een totaal ander land! Vietnam lijkt me zeker de moeite. Bedankt voor jullie kerstkaart, is gisteren aangekomen. Zitten jullie nu in je verlovingstijd of zo? Nog maar 5 maanden en dan ben je een getrouwd man Ron, klinkt wel hè? Veel groetjes aan Thai, Luus

• 05 Januari 2011 - 22:23

De Van Oorschotjes:

Hoi Ron en Thai,

Op de eerste plaats van harte gefeliciteerd met julie voorgenomen huwelijk.
    Ja Ron wie had dat verwacht dat je op je 43e nog de vrouw van je leven om haar hand zou vragen.
    Super leuk hoor!!!
    Fijn dat het zo goed met jullie gaat, en wat een geweldige reis hebben jullie weer achter de rug.
    Het is leuk te lezen hoe het aan de andere kant met jullie gaat, zo blijven we toch een beetje op de hoogte.
    En hoe bevalt de audi ? Echt een hele gave auto.
    Hier gaat alles zijn gangetje, en we hebben een paar weken echt winter gehad, maar de vooruitzichten zijn weer wat beter.
    Nou dat was het dan weer, wij wensen jullie alle goeds voor 2011, en horen wel weer een keer van jullie.

Groetjes,
    Job,Marit,Meike, Bart en Lian