Tussen Sinterklaas en Santa Claus - Reisverslag uit Perth, Australië van Ron Boomen - WaarBenJij.nu Tussen Sinterklaas en Santa Claus - Reisverslag uit Perth, Australië van Ron Boomen - WaarBenJij.nu

Tussen Sinterklaas en Santa Claus

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

14 December 2008 | Australië, Perth

Zo, hallo daar in regenachtig en koud NL. Tussen Sinterklaas en de kerst werd het weer eens tijd voor een berichtje vanuit sunny Perth. Ja, de zomer is begonnen hier per 1-dec. De temperatuur klimt gestaag, afgelopen weekend was het tegen de 30gr. Maar het regent hier ook wel af en toe, ongekend voor de tijd van het jaar. Maar goed, we hebben het water nodig hier dus we klagen niet.
Wat is er allemaal voorgevallen afgelopen weken? Eens kijken…
O ja, mijn fiets was gejat begin oktober. Dat gebeurt dus niet alleen in NL, hier kunnen ze het ook. Ik had mijn fiets zoals gewoonlijk geparkeerd waar ik hem al bijna drie jaar neer zet; beneden in de parkeer garage op het werk. Het ging dus drie jaar goed maar toen ik op die dag op mijn fiets wilde stappen, bungelde er alleen nog een in tweeen gezaagd slot. Ja, zwaar kloten. Niet verzekerd en de zaak vergoed ook niets natuurlijk. Tsja, dan zit er niets anders op dan een nieuwe fiets te kopen wat ik een paar weken ook gedaan heb. Ik parkeer hem nu een meter van mijn buro vandaan dus die wordt op kantoor niet meer gejat.
Ik ben vorige week zaterdag een 4-weekse kayak cursus gestart met een collega. Zaterdags ga je anderhalf uur met een kayak de Swan rivier op en worden de verschillende kayak technieken uitgelegt. Der was er eentje omgekieperd maar de instructeurs hadden hem weer vrij vlug boven water. Mijn collega had zijn boot bijna vol met water dus die moest ook hozen. Maar voor de rest was het allemaal goed verlopen. Afgelopen zaterdag hadden we de tweede les. Weer wat nieuwe slagen geleerd zoals de noodstop en zijwaarts peddelen. Aan het einde van de les moesten we de kayak omkiepen. Op zich niet zo’n probleem ware het niet dat dit midden op de rivier moest gebeuren met jezelf in de kayak! Hierbij leer je hoe te handelen als je met de kayak omslaat. Niemand was verzopen dus oefening geslaagd.
Sinterklaas is hier geruisloos voorbij gegaan. Als je hier sinterklaas zegt, denken ze dat je sante claus bedoelt. Nou, probeer dat maar eens uit te leggen. En als er dan ook nog een “black pete” aan te pas komt, wordt het helemaal ingewikkeld. Maar toch, mijn kruidnoten zijn onderweg. Die worden door een oud-collega meegebracht uit NL. Hij is op vakantie in NL geweest dus volgende week zit ik op de bank een zak kruidnoten op te eten.
Sinds ik terug ben uit NL ben ik niet meer voor het werk op reis weggeweest. De eerste trip zal volgend jaar februari en maart worden. Ik zal dan waarschijnlijk de maanden februari en maart in Darwin zitten. Ik vlieg dan wel af en toe in het weekend terug naar Perth.
Ik ben de laatste maanden ook op zoek naar een andere woonruimte. Ik woon nu iets meer dan 2 jaar in dit appartement en dat is lang genoeg. Ik wil nu iets dichter bij het strand gaan wonen. En nu is het een goede periode om een huis te kopen: de rente daalt, de huizenprijzen dalen ook en de regering keert een “First home owners grant” uit van $14.000. Dus binnen nu en een half jaar hoop ik in een ander huis te wonen. Ook zal ik nog wat meer huisraad moeten kopen. Het enige wat ik hier bezit is een flatscreen TV, een fiets en een espresso apparaat. Dus ook daar zal ik nog voor te veld moeten.
Zo, nog een weekje werken en dan twee weken vakantie. Ik heb vooralsnog niets geboekt maar dat kan vlug veranderen.
Tot slot wens ik iedereen een prettige kerst toe en voor degene die ik niet meer spreek voor het einde van het jaar, een voorspoedig 2009!
Houdoe en tot in 2009.

Reactie op de racties:
Luus: Was de ballonvaart nu wel doorgegaan? Gezien het weer in NL de afgelopen maand, denk het niet.
Jolanda: Als ik weer in NL ben volgend jaar kom ik bij jullie op bezoek
Jet: Als je goed kijkt op de foto zie je een paar oogjes van een dier. Mijn flits was niet goed genoeg voor een goede foto maar omdat dit de enige foto was van de nachtsafari wilde ik jullie deze niet onthouden.

  • 14 December 2008 - 19:57

    Luus Van Esch:

    Hoi Ron, nee de ballonvaart hebben we uitgesteld tot het voorjaar. Ton is op zijn knie gevallen op 8 november en kan sindsdien niet goed meer lopen, laat staan in en uit een mand van een luchtballon klimmen. Morgen gaat hij weer naar de dokter voor verdere actie. Deze week schrijf ik de kerstkaarten dus ik zal je ons wel en wee dan even per mail toezenden. Groeten Luus

  • 19 December 2008 - 16:26

    Jet:

    O ja, tuuuuurlijk!

    Hee Ron, bij deze hele fijne kerstdagen en een gelukkig 2009! Het zal daar wel geen witte kerst worden met 30 graden. Hier wel, hoorde ik op de radio. Alleen niet van de sneeuw maar van de mist.Is een keer wat anders. Misschien dat ik daar net zo´n mooie foto van kan maken als jij van de nachtsafari?!

    Groetjes, Jet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Mijn reis naar Australie

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

28 Juli 2013

We zijn er!!

18 Juni 2013

Juni

13 Maart 2013

Update!

20 Januari 2013

En weer terug in Perth!

05 December 2012

Gearriveerd in Liemt!
Ron
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 46190

Voorgaande reizen:

02 September 2005 - 31 December 2020

Mijn reis naar Australie

Landen bezocht: