Winter in Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Ron Boomen - WaarBenJij.nu Winter in Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Ron Boomen - WaarBenJij.nu

Winter in Perth

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

17 Augustus 2006 | Australië, Perth

Zo, alweer drie weken terug in Perth. Tis nu winter hier. Nou ja winter, de temperatuur komt ’s-nachts niet lager dan 7 of 8 graden. En als de zon schijnt overdag wordt het toch nog een 16/17 graden. Dus valt allemaal wel mee. Eigenlijk moet het gedurende de winter veel regenen zodat er in de zomer voldoende water is. Maar tot nu toe is dat niet het geval. Dus we wachten maar af hoe de regering dat oplost.
Ik was ook nog een weekje op het platform bij Darwin geweest. Maar voordat ik daar heen ging, vloog ik in eerste instantie naar de FSO; een FSO is een schip met een installatie aan boord die olie en gas opslaat en overpompt naar tankers. Ik heb daar drie dagen gezeten en nog wat gewerkt ook anders denken jullie dat ik daar alleen maar gezeten heb... Als je off-shore bent doe je niet veel meer dan slapen, werken en een beetje relaxen voor zover dat mogelijk is. Er is geen bar; alcohol is ten strengste verboden. Dus je kunt wat kranten en een boek lezen of een film kijken. Dan maar naar bed want je moet om 5:45u weer uit je bed want om 6:30u begin je met werken.
Na drie dagen vloog ik naar het platform dat een paar km verderop ligt, om daar ook nog wat te doen. In de buurt van dit platform – zo’n 7km verderop – lag nog een kleiner onbemand platform waar ik ook twee dagen heb doorgebracht. Omdat daar geen accomodatie is, werden we iedere dag gebracht en gehaald met de helicopter. Ja, je moet er wat voor over hebben! Daar moest je trouwens niet overboord vallen want er zwemmen toch redelijk grote vissen rond; .....hmm misschien is haaien een beter woord. En door het ongelooflijk heldere water kun je ze al van ver aan zien komen. Maar het zijn niet alleen haaien die er rondzwemmen; ook grote roggen, tonijn en nog wat ander spul. Na vier dagen platform weer terug naar Darwin. Ik ben daar overigens nog niet klaar, waarschijnlijk moet ik a.s. zondag 20-aug weer terug om het werk af te maken.
Ok, wat valt er nog meer te melden. Eigenlijk niet veel, een beetje de normale dingen: werken, fietsen, tandarts, film kijken, voetballen, wezen stappen enz.
O ja, ik ben op zoek naar een ander appartement. Want 10 maanden in redelijk klein appartement wonen is meer dan genoeg. Dus nu wordt het een 2-slaapkamer appartement met een grotere woonkamer. Het moet echter wel weer een gemeubileerd appartement zijn. Ik wil ook in een andere buurt wonen; ik wil nu boven de Swan River gaan wonen, kijken hoe het daar bevalt. En ik ben ook van plan om een auto te kopen, kan ik tenminste wat verder dan alleen de stad Perth. Auto's zijn hier goedkoop; bijv. hier kun je een nieuwe Hyundai Getz kopen voor $11000,-; dit is ong. €7000,-. Ga met dat geld maar eens shoppen in NL voor een nieuwe auto! Ben je zo weer thuis. De benzine gaat hier ook met rasse schreden omhoog. Vergeleken met NL is het nog goedkoop hoor. Nu kost loodvrije benzine $1,40 wat €0,84 in euros is. Het vreemde is dat diesel nog duurder is hier; zo’n $1,45. Maar goed, ze vinden de benzine hier zo duur geworden dat veel mensen overschakelen naar LPG. Om dit te stimuleren sponsort de overheid nog eens $2000 om een LPG installatie te laten installeren. Je krijgt er dus bijna geld bij. Nadat dit bekend, werd wilde iedereen een LPG installatie en nu zijn er al wachtlijsten tot in november.
Ondertussen is mijn nichtje Iris alweer ruim een maand oud. Ik hoor van het thuisfront dat ze goed eet en groeit dus dat is goed nieuws.
Zo, nu zijn jullie weer bijgepraat en kan ik met een gerust hart off-shore. Ik hoor wel wat er in NL en in Liemt allemaal gebeurt.
De groeten.

  • 17 Augustus 2006 - 16:31

    Pieter En Monque:

    nou ron zo te horen maak je van alles mee en zijn het zeker geen saaien dingen
    hier in liempde gaat ook alles gewoon door,niks geen rare dingen we hebben leuke buren.
    het is wel wat drukker, als bij de vorige persoon
    maar zeker niet storend
    wij wensen je succes bij het zoeken van een nieuw appartement.


    groetjes pieter-monique
    en robin verhagen

  • 23 Augustus 2006 - 19:28

    Luus:

    Ha Ron, ben benieuwd wat voor auto je gaat kopen. En of je snel iets anders vindt om in te wonen. Wij zijn weer veilig terug uit de VS, net tijdens die toestand in London. Ton is nu weer terug naar Houston voor 2 weken, dus dat valt niet mee, na 1 week weer dat tijdsverschil! Hier is het regenachtig en de kinderen zijn weer naar school. Op mijn werk is het druk, maar niet zo enerverend als bij jou. Tot de volgende keer
    hartelijke groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Mijn reis naar Australie

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

28 Juli 2013

We zijn er!!

18 Juni 2013

Juni

13 Maart 2013

Update!

20 Januari 2013

En weer terug in Perth!

05 December 2012

Gearriveerd in Liemt!
Ron
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 46198

Voorgaande reizen:

02 September 2005 - 31 December 2020

Mijn reis naar Australie

Landen bezocht: