Weer op het FPSO schip - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ron Boomen - WaarBenJij.nu Weer op het FPSO schip - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ron Boomen - WaarBenJij.nu

Weer op het FPSO schip

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

29 Januari 2006 | Australië, Sydney

Ok, ok, ik weet het. Tis alweer vier weken geleden dat ik een berichtje op de site heb gezet. Een goed excuus is, vind ik zelf, dat er niet zo veel gebeurt is de afgelopen vier weken.
Ik zit op dit moment weer op het FPSO schip sinds afgelopen donderdag 26-jan. Dit is inderdaad hetzelfde schip als waar ik afgelopen december ben geweest. De reden waarom ik er nu naar toe moest, was vanwege de orkaan die hier twee weken geleden gewoedt heeft. Tis namelijk zo: als er een orkaan in aantocht is, wordt het schip losgekoppeld van de zeebodem en vaart dan weg van de orkaan. Omdat de orkaan over is, is het schip weer terug en is sinds woensdag weer aangekoppeld. Dus was het zaak om het proces weer op het starten want er moet tenslotte geld verdient worden. Omdat ook onze systemen plat lagen werd ik erbij gehaald om deze weer operationeel te maken. Ze zijn nu bijna zover dat het proces weer draait dus ik kan morgen weer vertrekken naar Karratha. Inderdaad, niet naar Perth. Ik moet nog een bezoekje brengen bij een andere klant van ons nl. Pilbara Iron Power Station. Daarna, waarschijnljk dinsdagavond, vlieg ik weer naar Perth.
Al met al heb ik wel op 26-jan Australia Day gemist. Dit is Australisch grootste feestdag met allerlei activiteiten aan de Swan River op kruipafstand van mijn appartement. Vooral als je maar een paar dagen vantevoren te horen krijgt dat je moet gaan. Maar goed, als je er niet bij bent dan mis je het niet. Tis alleen als je terug komt en de verhalen hoort hoe leuk het allemaal is geweest.
Zoals ik al zei is er de afgelopen weken niet zoveel gebeurt hier. Ik ben wel nog begin januari naar de Hopman Cup geweest. Wessels en Krajicek stonden in de finale maar konden het niet bolwerken tegen het Amerikaanse mix team.
Verder heb ik ook mijn trip naar Adelaide en Melbourne geboekt maar daar vertel ik de volgende keer wel wat meer over.
Doe ze groeten in Liemt. Houdoe.

  • 29 Januari 2006 - 10:39

    Ton&luus:

    Leuk dat je het naar je zin hebt. Als ik naar de Australian Open kijk, is het bloedheet in Australië. Hoe is dat bij jou in Perth?? Hier vriest het lekker, maar het ijs blijft onbetrouwbaar.
    Groetjes
    van de familie van Esch

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn reis naar Australie

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

28 Juli 2013

We zijn er!!

18 Juni 2013

Juni

13 Maart 2013

Update!

20 Januari 2013

En weer terug in Perth!

05 December 2012

Gearriveerd in Liemt!
Ron
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 46184

Voorgaande reizen:

02 September 2005 - 31 December 2020

Mijn reis naar Australie

Landen bezocht: