Alweer 2 weken thuis - Reisverslag uit Perth, Australië van Ron Boomen - WaarBenJij.nu Alweer 2 weken thuis - Reisverslag uit Perth, Australië van Ron Boomen - WaarBenJij.nu

Alweer 2 weken thuis

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

16 Juni 2008 | Australië, Perth

Zo, alweer twee weken terug in Perth. Het India avontuur is weer achter de rug dus we kunnen weer over tot de orde van de dag.
Ook hier is EK te volgen op tv. Het leeft hier natuurlijk niet zoals in NL maar er worden toch wedstrijden live uitgezonden op de tv. Ook in het casino hier in Perth laten ze de wedstrijden live zien. Ik heb daar de wedstrijden van Oranje gekeken en ik moet zeggen, de sfeer was grandioos. Er waren toch veel nederlanders en mensen die nog nederlandse roots hebben. Natuurlijk in het oranje getooid hadden we het nederlands elftal aangemoedigd. De eerste wedstrijd was al een feest alhoewel alle nederlandse groepswedstrijden op een klote tijd uitgezonden worden nl. 3uur 's-nachts!! Maar je moet er wat voor over hebben dus ook de tweede wedstrijd hebben we live gekeken. Het was toch op zaterdagmorgen dus het maakte niet zoveel uit dat het laat werd. Tegen Frankrijk ging het dak eraf, 4-1 was helemaal geweldig. Ik geloof dat we om half 6 naar huis gingen. Maar het was zeer de moeite waard. En nu de kwartfinales op zondag!
Ok, tot zover het voetbal.
Zoals jullie misschien weten is het nu winter hier. Toch is het af en toe nog boven de 20gr. met wat zon erbij. Heel mooi weer. Maar op het moment regent het veel met 18gr.; met dit weer komt het nederlandse gevoel weer terug.
Ja, over anderhalve maand zit ik weer in NL. Ik heb trouwens mijn plannen enigszins gewijzigd. Ik vlieg nu op 29 juli naar Singapore waar ik drie dagen vakantie ga vieren met Fam van Esch. Heel toevallig zijn zij ook eind juli in Singapore dus heb ik mijn vlucht drie dagen naar voren gehaald. Kunnen we oude herinneringen ophalen want zoals de meesten van jullie weten, heb ik in Singapore gewerkt. Dan praat ik toch over een 15 jaar geleden en toen was Fam van Esch daar ook als expats. Dus mooi een extra vakantie in Singapore!
De aanvraag voor mijn permanent residency is begin mei opgestuurd. Het gaat 2 à 3 maanden duren voordat dir door de Australische immigratie molen is. Dus met een beetje geluk ben ik een halve Australiër als ik in augustus naar NL kom :). Je kunt dit permanent residency vergelijken met een permanente verblijfsvergunning. Je kan daarna het Australische paspoort aanvragen als je wil. Maar goed, zover is het nog lang niet. Nou ik ga slapen, tot ziens, houdoe.
Ron.