Hoezo Sinterklaas?? - Reisverslag uit Perth, Australië van Ron Boomen - WaarBenJij.nu Hoezo Sinterklaas?? - Reisverslag uit Perth, Australië van Ron Boomen - WaarBenJij.nu

Hoezo Sinterklaas??

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

02 December 2005 | Australië, Perth

Ja, ik zal het dit jaar zonder Sinterklaas moeten doen. Geen kadootjes en zo. Maar goed, we hebben kerstmis nog dus de kadootjes kunnen nog komen.
Zo, alweer twee weken voorbij sinds mijn laatste berichtje. Lijkt me ook wel een goede frequentie: om de twee weken een berichtje.
In het weekend van 19/20-nov was er op de RAAF Base Pearce, Bullsbrook een vliegshow georganiseerd. Dit is ongeveer 45km ten noorden van Perth. Ik ben daar op zondag naar toe geweest. Er vloog daar van alles rond: van sportvliegtuigjes tot de nieuwste straaljagers. Je kon ook de viegtuigen van dichtbij bekijken en er zelfs in gaan zitten. Heb ik overigens niet gedaan; twee uur wachten is mij iets te lang. Ook was er een show met parachutespringers. Dat moet ik trouwens ook nog eens gaan doen hier. Tis alweer tien jaar geleden dat ik dat gedaan heb (of niet René?). Misschien is het iets voor de kerstvakantie.
Over de kerstvakantie gesproken, ik heb voor mezelf al beslist dat ik niet naar huis vlieg. Ik zit hier pas drie maanden en ik kan ook beter mijn geld hier aan een vakantie spenderen, dacht ik zo.
Wat ik wel ga doen, daar ben ik nog niet uit. Maar dat horen jullie nog wel.
O ja, afgelopen weekend was de Jim Rose Circus in de stad. Het heet circus maar tis meer een freakshow. Dus in plaats van clowns, acrobaten en dieren stonden er zes halve garen op het podium; de één nog gekker dan de andere. De acts die ze deden waren o.a.: glas eten, gewichten met je tepels optillen (dit werd door zowel door een man als een vrouw gedaan!), darts in iemands rug gooien, een vloeistof in iemands maag pompen er weer terugpompen (dit werd daarna door de man zelf weer opgedronken), touwtrekken tussen man en vrouw (het touw werd hiervoor aan de piercings vastgemaakt die ze in hun geslachtsdelen hadden), een soort mol-klem waar iemand zijn leuter in hing en de klem liet afgaan (na deze act had de man nog trouwens steeds één leuter i.p.v. twee). Ze hadden nog wat meer acts maar deze spande de kroon toch wel, ja. Dus als we van de BV Roderweg echt iets speciaals willen met het buurtfeest.....
Ok, wat anders. Komende zondag 4-dec ga ik met een paar collega's naar het Rock-It festival in Joondalup even ten noorden van Perth. Er spelen enkele goede bands daar o.a. de Foo Fighters en Oasis. Dus dat wordt ongetwijfeld een mooie dag. Bier halen daar zal wel hetzelfde zijn als toen bij het concert hier in Perth; een crime dus.
Uit een nog steeds warm/heet Perth zeg ik: houdoe en een prettige sinterklaas-avond.

  • 02 December 2005 - 09:47

    Monique En Rene:

    Hoi Ron,
    Leuk dat je het goed naar je zin hebt. We horen nog wel waar je naar toe gaat in je vakantie. Inmiddels mijn eerste periode achter de rug. Alle tentamens gehaald (echte nerd, voor alles een 8) Verder hier alles zijn gangetje. Druk, druk etc.
    Kids verheugen zich op sinterklaas. Na pakjesavond mailen we wel weer.
    Groetjes,

    Monique en Rene

  • 02 December 2005 - 17:18

    Boompjes Beilen:

    Hoi Ron

    Nou wij zitten midden in de sint sfeer, op school, in de supermarkt,de voetbalvereniging, de buurt en noem maar op.
    De kinderen helemaal hyper en wij zijn blij als het weer voorbij is.
    Het huis begint nu echt wat te worden, voor nieuwjaar willen we er echt inwonen, klaar of niet klaar.
    Nou wij maken hier niet van die spectaculaire dingen mee die jij gezien hebt.

    Groetjes en tot ziens Ad en Mirjam

  • 06 December 2005 - 20:51

    Pieter En Monique:

    hoi ron

    zo te lezen heb je het aardig naar je zin.
    hier is de sint inmiddels weer voorbij, veel te veel verwend maar goed altijd leuk om te zien hoe de kinderen er van genieten.nou nog een paar
    weken en dan is het al weer kerst.

    groetjes pieter-monique en robin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Mijn reis naar Australie

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

28 Juli 2013

We zijn er!!

18 Juni 2013

Juni

13 Maart 2013

Update!

20 Januari 2013

En weer terug in Perth!

05 December 2012

Gearriveerd in Liemt!
Ron
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 46176

Voorgaande reizen:

02 September 2005 - 31 December 2020

Mijn reis naar Australie

Landen bezocht: