Het begint eindelijk zomer te worden - Reisverslag uit Perth, Australië van Ron Boomen - WaarBenJij.nu Het begint eindelijk zomer te worden - Reisverslag uit Perth, Australië van Ron Boomen - WaarBenJij.nu

Het begint eindelijk zomer te worden

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

14 Oktober 2005 | Australië, Perth

Ja, het weer wordt hier langzamerhand toch beter. In het begin van de week nog wat regen gehad maar de afgelopen dagen is mooi geweest zo'n 20 a 22 graden.
Wat is er deze week allemaal gebeurt? Ik heb een mountainbike gekocht (een Ironhorse Warrior) dus ik kan nu wat verder van huis af. Je moet wel zorgen dat je je helm draagt want dat is verplicht hier.
Afgelopen weekend zijn in Perth de Gravity Games geweest. Dit is een jaarlijkse gebeurtenis met onderdelen zoals kite surfen, wake boarden, waterskiën maar ook skateboarden, skeeleren, fietsen in een halfpipe. Ook waren er motorcrossers die stunts uitvoerden met hun motoren. Dus vertier genoeg.
's-Zaterdagsavonds was er een concert met bands die mij niets zeiden maar gezien het enthousiasme van de omstanders, hen wel. Ik was met een collega geweest en ik moet zeggen, je moet er wat voor over hebben om een biertje te kunnen halen. Het terrein was verdeeld in twee gedeelte: het "droge" gedeelte en het "natte" gedeelte waar je de consumpties kon kopen. Eerst moet je in een rij aansluiten om in het "natte" gedeelte toegelaten te worden. Je moet je
ID bij hebben want onder de 18 kom je er niet in. Dan moet je bonnen kopen waar ook een wachtrij was. Sommige mensen moesten hier ook nog een keer hun ID laten zien. Je mag niet meer dan twee bonnen per keer kopen. Dus als je met een groep bent en je wil lekker de hele avond bier drinken dan sta je de helft van de avond in de rij. En na elf uur kun je nog maar één bon per keer kopen. Dus het was zeer lachwekkend hoe de Australiërs proberen om mensen niet dronken te laten worden. Achteraf hoorde ik dat er in het begin van het jaar op Australian Day nogal wat problemen waren geweest bij een soortgelijk concert, voornamelijk veroorzaakt door dronken mensen. En ja, dan wil men wel eens te ver doorschieten in mijn optiek. Maar goed het was toch de moeite waard om het allemaal mee te maken.
De komende week ben ik toegewezen aan een project wat achterligt op schema dus ik heb nu werk genoeg. Ik zeg dit even omdat ik de indruk kreeg dat mensen denken dat ik hier weinig uitvoer en een beetje vakantie zit te houden. Bij deze is dit dus recht gezet.
Wat betreft appartementen is er niet veel vooruitgang. Dit weekend ga ik weer naar een appartement kijken en hoop dat dit iets wordt.

A.s. zaterdag zijn mijn ouders 41 jaar getrouwd. Dus Kees en Ria, van harte gefeliciteerd met deze mijlpaal. Maak er een leuke dag van en veel plezier nog op de Kikvorsenavond in het Wapen.

Een ander heuglijk feit is dat Ad en Mirjam van den Boomen binnenkort 12,5 jaar getrouwd zijn. Ook hier kan ik helaas niet bij zijn. Vanuit Down Under alvast van harte gefeliciteerd en veel plezier op jullie feest in Beilen. (Mail even de kaart door)
Tot de volgende week.

  • 14 Oktober 2005 - 11:00

    Bart Van Engeland:

    Ron bij deze nog bedankt voor het kaartje.
    Toen ik deze ontvangen had dacht ik de kalender van het bestuur doet goed zijn werk.
    Verder veel succes bij het zoeken naar een apartement.

  • 14 Oktober 2005 - 17:26

    Esther Vd Laar:

    Hartstikke leuk dat we zo elke keer bij kunnen houden war er allemaal gebeurd aan de andere kant van de wereld.Ik hoop dat je snel een apartement vindt om in te wonen. Verder gaat hier op Hezelaar alles zijn gangetje. Als we het over iemand of iets hebben dat ver weg is zeggen Tessa en Tim elke keer : net zo ver als Ronnie ?
    Het ga je goed en tot de vogende keer.
    Groetjes Ad ,Esther, Tessa en Tim.

  • 15 Oktober 2005 - 11:45

    Monique En Rene:

    Hoi Ron,

    Leuk om te lezen dat je het zo goed maakt. Sinds kort draagt Giel een bril, zodra ik die digitaal heb vastgelegd, mail ik hem wel een keer. Ook Rene moet aan een bril geloven!! Heeft een leuke uitgezocht. Verder gaat hier alles goed. Heel druk met mijn studie. De eerste tentamens komen er aan. Zodra ik mijn resultaten heb laat ik je iets weten. Tot schrijven.

    Groetjes,

    Monique, Rene, Stijn en Giel

  • 17 Oktober 2005 - 14:47

    Peter En Monique:

    Hoi Ron,
    We waren benieuwd hoe het met je gaat en Monique vertelde me dat we via deze website jouw leven konden volgen, wat je allemaal doet enzo. Zo te lezen gaat het wel prima. Bij ons gaat ook alles z'n gangetje. We gaan het nu vaker bekijken (jouw website)om op de hoogte te blijven, leuk! Heel veel groetjes van Peter,Monique en Fleur.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Mijn reis naar Australie

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

28 Juli 2013

We zijn er!!

18 Juni 2013

Juni

13 Maart 2013

Update!

20 Januari 2013

En weer terug in Perth!

05 December 2012

Gearriveerd in Liemt!
Ron
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 46192

Voorgaande reizen:

02 September 2005 - 31 December 2020

Mijn reis naar Australie

Landen bezocht: