Aug,Sept,Okt, Nov; NL, Visite en Abrolhos - Reisverslag uit Perth, Australië van Ron Boomen - WaarBenJij.nu Aug,Sept,Okt, Nov; NL, Visite en Abrolhos - Reisverslag uit Perth, Australië van Ron Boomen - WaarBenJij.nu

Aug,Sept,Okt, Nov; NL, Visite en Abrolhos

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

07 December 2009 | Australië, Perth

Goodday all,
Weer even een update vanuit down under. Werd tijd na vier maandjes.
Over de maand augustus zal ik niet veel uitwijden. Ik ben twee keer off-shore geweest in deze maand dus niet zo interessant meer.
September was leuker, dit was mijn maand vakantie in NL. De vakantie begon al goed; de dag dat ik terug kwam in NL, vierde buurtvereniging Roderweg het 35j bestaan. Een betere start kun je niet wensen. Voor de mensen op het feest was het een verrassing dat ik er was. Ik zou eigenlijk pas na het feest aankomen maar in overleg met de voorzitter Jan v K. leek het ons leuk om een mistery guest te introduceren op het feest. Gelukkig kon ik mijn vlucht nog wijzigingen dus de mistery guest was een feit en nog belangrijker, ik kon de weekend festiviteiten meemaken. Ik denk dat het iedereen met me eens is dat het feest weer enorm geslaagd was. Foto’s van het feest kun je via deze link bekijken: http://picasaweb.google.com/buurtverenigingroderweg
Na het feest had ik nog ruim 3 weken om familie en vrienden op te zoeken. Het waren een drukke 3 weken, iedere avond wel ergens naar toe. Overdag was iedereen aan het werk dus moest het ’s-avonds gebeuren. Nou goed, bij Marco in de winkel kun je bijna ieder uur van de dag terecht dus dat was makkelijk.
Het was ook voor eerst dat ik Koen (van Marc en Joyce) in levende lijve zag dus dat was heel bijzonder, een schon menneke. Hij wordt over een paar weken alweer 1 jaar. Maar natuurlijk was het ook wel leuk om de rest van de familie te zien. Martijn, Stefan en Iris zijn toch veel veranderd in een jaar tijd. Vooral Iris moest weer even wennen dat ik weer in NL was. Tsja, en als ze weer een beetje aan mij gewent is moet ik weer terug naar Ozzie.
In de drie weken ben nergens anders geweest, behalve dan een paar dagen naar Ad en Mirjam in Drenthe.Tsja, daar gaat het ook gewoon door. Jesse zat toen met een gebroken been maar dat zal nu een heel eind genezen zijn, hoop ik.
Ik heb veel door Liemt gewandeld en gefietst. Gewoon weer eens om te zien dat Liemt en omgeving toch geweldig mooi is en wat mij dan opvalt is dat er vooral veel groen is overal. Hier is het alleen in de winter groen, ’s-zomers is het dor en droog dus niet zo heel erg groen.
Maar goed, dan komt er weer een tijd om te gaan. Is nooit leuk natuurlijk, maar dat hoort er nu eenmaal bij.
Ok, terug in Perth. Weer aan het werk natuurlijk. Maar niet voor lang want begin november had ik weer een week vrij. De reden was dat Rene en Marco bij mij op de koffie kwamen. Het was een bliksem bezoek van een week maar in die week hebben we veel gedaan en gezien in Perth. Ik heb wat foto’s op mijn picassa site gezet. We zijn niet buiten Perth geweest; daar was geen tijd voor. Maar er was genoeg te beleven in Perth. Uiteraard wat restaurantjes en pubs bezocht. Zijn een dag op Rottnest Island geweest, hebben een whale watching trip gemaakt en natuurlijk, last but not least, we hebben live kangaroes gezien met jonkies in de buidel.
Een week later was ik nog op een lang duikweekend geweest naar de Abrolhos Islands. We vertrokken op donderdag 19 Nov met de auto naar Geraldton wat zo’n vijf uur rijden is. Van daar uit vertrokken we vrijdag morgen met de boot naar de Abrolhos Islands wat zo’n drie uur varen uit de kust ligt. We vertrokken pas laat want er moest eerst nog wat drank ingeslagen worden om de trip nog wat aangenamer te maken. Gedurende drie dagen hebben we 7 duiken gedaan. Het weer was goed en ook onderwater hadden we vanalles gezien. De laatste duik was bijzonder want op deze plek was in 1628 de Batavia aan de grond gelopen. De laatste foto’s van de Abrolhos Islands zijn foto’s van de overblijfselen van de Batavia zoals een paar ankers en wat kanonnen. Ik moet zeggen dat het wel indrukwekkend was rond te zwemmen op de plek waar bijna vier eeuwen geleden onze voorvaderen voet aan land hadden gezet. Na deze duik waren we gelijk teruggevaren naar Geraldton. De terugtocht duurde wat langer, zo’n vijf uur, omdat er nogal hoge golven waren. Het was daarom niet echt een pretje om op de boot te zitten, je moest je de hele tocht ergens aan vast houden anders werd je van de ene kant naar de andere kant van de boot geslingerd. Maar we waren toch heelhuids in Geraldton aangekomen. Na nog een nachtje op de boot hebben geslapen, waren we volgende dag terug naar Perth gereden.
Foto’s zijn te zien op: http://picasaweb.google.com.au/RvdBowman
Nou da’s weer genoeg. Het beste en tot het volgende verhaaltje.
Ron.

  • 10 December 2009 - 15:45

    Familie Van Esch:

    Hoi Ron,

    dat was inderdaad even geleden maar we zijn nu weer bijgepraat. Raar idee dat het bij jullie dadelijk kerst is en de zomer begint. Hier zijn het echt de donkere dagen voor kerst. We schrijven binnenkort. Doei Luus

  • 10 December 2009 - 15:49

    Familie Van Esch:

    He Ron die 2e link naar picasaweb klopt niet helemaal, het is de bedoeling dat ik jouw foto's zie maar dat gebeurt niet. Ik moet inloggen, dat is toch niet de bedoeling?? groetjes
    Luus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Mijn reis naar Australie

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

28 Juli 2013

We zijn er!!

18 Juni 2013

Juni

13 Maart 2013

Update!

20 Januari 2013

En weer terug in Perth!

05 December 2012

Gearriveerd in Liemt!
Ron
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 46194

Voorgaande reizen:

02 September 2005 - 31 December 2020

Mijn reis naar Australie

Landen bezocht: