Hup de Socceroos! - Reisverslag uit Perth, Australië van Ron Boomen - WaarBenJij.nu Hup de Socceroos! - Reisverslag uit Perth, Australië van Ron Boomen - WaarBenJij.nu

Hup de Socceroos!

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

18 November 2005 | Australië, Perth

Hi, ben ik weer. Na twee weken werd het weer eens tijd om wat neer te pennen.
Het grootste nieuws van deze week is natuurlijk de plaatsing van de Socceroos voor de WK2006. De wedstrijd werd breed uitgemeten in de pers alhoewel voetbal hier niet de belangrijkste sport is. Cricket en Australian Football zijn toch wel een beetje belangrijker. Maar nu met de plaatsing voor de WK kan dit wel eens veranderen.
Ik had de wedstrijd live gezien, het begon om 17:00u Perth tijd. Mooi direct na het werk dus. Het nivo was niet zo geweldig maar spannend was het wel. Na de laatste penalty van Australië was de sfeer in de pub helemaal goed. Hiddink is nu de gevierde man in Australië. Maar of hij hetzelfde kunststukje kan maken zoals met Zuid-Korea is maar zeer de vraag.
Afgelopen weekend was de Telstra rally. Dit is een jaarlijkse rally die verreden wordt in de buurt van Perth. Zaterdagavond waren er races in een stadion in het centrum van Perth. Was leuk om te zien, geen ongelukken gebeurt echter. Als afsluiting hadden ze wat vuurwerk de lucht ingeschoten. Ook dit was leuk om te zien.
Zondags ben ik de heuvels ingetrokken met mijn fiets. Eerst een eindje met de trein naar het laatste station en vandaar verder met de fiets. Mijn bedoeling was om een stukje van de Munda Biddi trail te gaan fietsen. Dit is nl. de langste mountainbike trail ter wereld; een slordige 1000km!
Van het treinstation naar het begin van de Munda Biddi trail was 20km, op zich niet zo ver maar bergop en 28 graden hitte is het toch net even anders. Ook was er in de buurt de laatste etappe van de Telstra dus ze hadden grote delen van de weg afgezet. Al met al had ik toch een 60km gefietst dus dat was weer genoeg voor een zondag. Ik heb die dag ook niet veel meer gedaan moet ik zeggen.
Nou bijna weekend. Het wordt lekker weer: in de buurt van de 30 graden. Dus vanuit een warm Perth zeg ik: Houdoe.

  • 18 November 2005 - 07:48

    Marc En Joyce:

    Hee Ron,

    Allereerst bedankt voor de leuke kaart! Ik lees wel dat het dar hoog zomer is al of wordt het nog warmer daar? Hier is het koud en nat, maar goed je kunt niet alles hebben.
    Ik had gelezen dat Australie nipt gewonnen had maar op het WK zullen ze er snel uit liggen vrees ik.
    Ben je nog van plan meer meer te gaan fiets van die Munda Biddi trail? Als je al die 1000km wilt doen dan ben je even bezig...

    Hopelijk gaat alles uitstekend met je!

    Groeten van Marc, Joyce en ???

  • 18 November 2005 - 12:28

    Wendy Straatman:

    hoi hoi,

    ik heb nu niet veel tijd om te mailen, maar zo te lezen vermaak je je daar wel.

    groetjes wendy

  • 18 November 2005 - 12:48

    Tonnie:

    Wij hoeven de eerste weken niet te fietsen, Jade heeft zijn scheenbeen gebroken en zit nu in de gips.
    Op een kinderfeestje tussen de duoschommel gezeten.
    Dus nu zit zij in een rolstoel en moet met alles geholpen worden, maar ja.
    Komende Dinsdag krijgt ze waarschijnlijk loopgips, dus kan ze zelf wat meer.
    Wij gaan lekken de winter in dus genieten we van de kou, regen, wint, enz.
    Maar jij geniet maar lekken van de zon.
    Verder gaat het hier wel goed en we horen wel weer.

    Groeten Tonnie en Esmiralda

  • 18 November 2005 - 20:36

    DE VAN OORSCHOTJES:

    Hoi Ron, leuk weer wat van je te horen.Ook wij hebben deze week genoten van de voetbalwedstrijd het was wel erg spannend met die penaltys.
    Onze vraag is nu wel"voor wie ben je volgend jaar tijdens de WK Australie of nederland?
    Vanavond zijn we i.v.m sinterklaas gaan discozwemmen, en morgenvroeg ( 19-11 ) komen er maar liefst 72 kinderen bij de sint in de manege.
    Vanavond nog even wat paniek we waren de soundmixer kwijt, niemand wist even meer waar hij stond, gelukkig Han wel, hij stond daar.
    Verder is hier alles oke, gaat alles gewoon zijn gangetje.
    Het gaat je goed daar aan het andere eind van de wereld, en we horen wel weer van je.
    (ps mail even je adres door is wel leuk voor een kerstkaart).

    Groetjes Bart Lian en de kids

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Mijn reis naar Australie

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

28 Juli 2013

We zijn er!!

18 Juni 2013

Juni

13 Maart 2013

Update!

20 Januari 2013

En weer terug in Perth!

05 December 2012

Gearriveerd in Liemt!
Ron
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 46185

Voorgaande reizen:

02 September 2005 - 31 December 2020

Mijn reis naar Australie

Landen bezocht: