Update! - Reisverslag uit Perth, Australië van Ron Boomen - WaarBenJij.nu Update! - Reisverslag uit Perth, Australië van Ron Boomen - WaarBenJij.nu

Update!

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

13 Maart 2013 | Australië, Perth

Hoi allemaal

Zo, we zitten alweer in maart. De zomer is nu officieel overgegaan in de herfst alleen is daar niet veel van te merken. We hebben nog steeds temperaturen van boven de 30gr. Maar het is nu veel aangenamer weer dan een paar weken geleden toen het nog tegen de 40gr. was. We hebben een echte hete zomer achter de rug met lange periodes van tegen de 40gr. Maar de herfst komt eraan, we hadden afgelopen zondagnacht een stortbui. Er viel 18mm in ruim een uur tijd!

Daan en Livia doen het goed. We hebben ze in geen weken gewogen maar ik schat dat ze nu ruim boven de 8kg zitten. Daan is nu wat langer dan Livia maar beide zitten nog onder het gemiddelde.

We hebben een paar weken geleden een playpen gekocht omdat ze van de mat op de vloer kropen/rolden. Ze duwen zichzelf met de voetjes vooruit dus het is meer tijgeren of misschien is buikschuiven een betere term. Een playpen is een sort box die we in NL ook kennen, alleen deze heeft geen bodem en is maar een halve meter hoog. Omdat Daan en Livia er allebei in spelen en genoeg ruimte moeten hebben we een XXL playpen gekocht; hij is nl. 2x2mtr groot. Ook groot genoeg voor de ouders om erin te spelen!

Het eten van vast voedsel gaat ze steeds beter af. Daan eet alles, maakt hem niet uit wat we hem voorschotelen. Livia heeft duidelijk haar voorkeuren, als het haar niet aanstaat spuugt ze het uit.

Vorige week kwamen haar eerste tandjes door! Ze zijn al goed zichtbaar. Ze heeft er niet zoveel last van gehad, althans wij hadden niets gemerkt. Nu is het wachten op Daan maar die zal er zijn tijd wel voor nemen!

Ze slapen nu de hele nacht door tot half 6 's-morgens ongeveer. Nou ja, af en toe wordt er eentje wakker maar valt dan wel weer in slaap. Ook krijgen ze geen fles meer om elf uur 's-avonds dus we boeken vooruitgang!

Even iets anders. Vorige week waren de verkiezingen van WA. Iedere staat heeft een eigen regering en een premier dus daarvoor moesten we afgelopen zaterdag naar de stembus. Het is inderdaad "moeten" want als je niet gaat kun je een boete krijgen. Zouden ze ook eens in NL moeten introduceren! Ik weet zeker dat er dan meer mensen zouden gaan.

Volgend weekend (23/24 maart) gaan we naar Melbourne, alleen Thai en ik welteverstaan. Even een weekendje met zijn tweeen, Daan en Livia blijven thuis en worden verzorgt door oma/opa en de nanny. Het is de eerste keer dat we weg zijn van Daan en Livia, eens kijken hoe dat uitpakt.

And last but not least: We hebben onze trip naar NL geboekt! Jawel, we arriveren op zaterdag 27 juli en gaan op woensdag 14 aug. weer naar Perth terug. We komen lekker in de zomer en vieren Daan en Livia's eerste verjaardag (2 Aug) in NL. Dan is het ook gelijk Liempdse kermis dus komt goed uit. Kunnen ze met papa in de botsautootjes. Of zullen we eerst maar de draaimolen doen? Ja, misschien is dat wel beter.

En je weet waar je de Daan en Livia foto's kan bekijken:

Groetjes,
Ron.

• 13 Maart 2013 - 06:41

Luus:

Fijn dat alles goed gaat met jullie! the kids slapen (bijna) door en jullie hebben n nanny die jullie bevalt. Wel typical dat als jullie van de zomer in Nederland zijn, wij met zijn allen op een ander continent zitten.
    Skypen zijn we afgelopen weekend tuurlijk vergeten, 16/17 maart zitten wij in Luxemburg, en jullie 23/24 maart in Melbourne, dus dat wordt dan 30 pf 31 maart (Pasen alweer).
    Ik ga weer genieten van de foto's, hartelijke groeten, de familie van Esch

• 17 Maart 2013 - 21:51

Luus:

Leuke foto's zijn er weer bij: maar waar blijft nou een foto van hun kinderkamer? En met zijn tweeën in de box is misschien een idee voor de volgende update. Hartelijke groeten vanuit Nederland, waar men echt op het voorjaar zit te wachten. groetjes Luus